Natten

2014-01-18 |08:42:38
Max sov första natten någonsin utan välling! Dock vaknade han flera ggr & gnällde, men han fick ingen välling & efter en stund somnade han om igen. Wie! 


Leo då? Han la sig sent, samtidigt som mig ungefär (ca 22) & då fick han kissa en gång extra innan han skulle sova. 
Sen ställde vi in pottan i hans rum & förklarade att om han blev kissnödig kunde han gå på den själv om han inte hann säga till oss & gå på toaletten. Sen lät vi en liten lampa vara tänd så han kunde se i sitt rum.
Men jag vaknade ändå vid 5 av en liten nerkissad Leo som säger att hans säng är blöt. Den här gången träffade han både den plastade frottén men också utanför vilket resulterade i nerkissad madrass som nu luftas för fullt. 
Puh. Han verkar inte alls må dåligt över att det kom kiss, han tyckte mest att det var kul & efter kissincidenten så ville han gå upp där vid 5.15. 

Några tips? 
Ska vi låta honom ha blöja på natten? Eller ska vi fortsätta kämpa med det här? Alla tankar är varmt välkomna! 


Här är en bild på en morgongos-Max i vår säng. Lillskrutten måste ha fåttsom  köldskador på kinden för det där röda försvinner inte. Har smörjt med idominsalva & även en annan fet kräm med det verkar inte bita på honom. 
Tips? 
Kommentarer
Postat av: Anna

Mitt råd är att låta honom ha blöja på natten tills den varit torr i ca en månad innan ni tar bort den. Var noga med varje morgon att kissa på pottan direkt så han inte kissar i blöjan med flit för att det är bekvämt. Att han kissar när han sover kan han ju inte bestämma över utan det är ju hans kropp som inte är redo. För vissa tar det lite längre tid helt enkelt. En liten tjej i min närhet var 4,5 innan hon blev torr på natten o dom testade verkligen allt innan dom bara lät det vara o vänta tills kroppen var redo.

Svar: Ja det lutar åt att göra så faktiskt. Han har ju sovit några nätter utan att kissa för några månader sen, men sen började magen krångla igen och då blev det blöja på natten och sen har den stannat. Men det kanske faktiskt är så att han inte är redo. Tack för dina tankar!
Märy

2014-01-18 @ 09:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!