Lifesum & måltänk

2014-03-23 |20:55:44
Jaa, och så var det kväll igen. Jösses vad dagarna går fort när man har kids. 
Vad gjorde man egentligen innan barnen? Haha jag har verkligen ingen aning hur man fick tiden att gå? 


Frugan & David har varit här, de köpte med sig souvlaki eftersom alla sushiställen var stängda (skäms på dom!). Jag gjorde ett aktivt val & tog kycklingsouvlaki med bulgur, åt bara ena spättet & inte all bulgur. Heja! 
Känner mig stolt över mig själv överlag efter den här helgen. Det bjöds på fika, glass, godis, chips, läsk... Men jag behöll min fokus & sa "nej tack" till allt sött & följde mina kalorier. Det enda jag gjorde var att äta lite naturella cashewnötter till snacks på kvällen, men det var jag tametusan värd! 

Jag är verkligen stolt över mig själv, varje gång jag vill äta något sött eller gottigt så tänker jag "är det värt det? För några sekunders njutning?" och svaret är alltid detsamma - "nej". 


Vad är mina mål då? 
Självklart vikten men också känslan, hur jag känner inför min egen kropp. 
Jag vill kunna åka till ett badhus med min familj & faktiskt vara med & bada, nuförtiden om vi ens åker till badhuset (jag brukar vägra) så har jag inte ens badkläder på mig utan står alltid bredvid i vanliga kläder.. Jag vill kunna leka med mina barn i bassängerna utan att ha ångest över min kropp! 
Jag vill även kunna ha shorts på sommaren, eller en enklel klänning utan att alltid ha tights under. 
Jag vill kunna gå på min kusins bröllop & ha en vacker klänning (har spanat in en som ska bli min belöning om jag luckas med mitt delmål till bröllopet- 72 kilo!)


Första delmålet är just bröllopet, att väga 72 kilo tills dess (slutet av juni). 
Andra delmålet är att komma under 70 kilo till skolan börjar igen i höst (slutet av augusti). 
Sista delmålet är att nå min målvikt på 67 kilo tills vi åker till Thailand (januari 2015). 


Hur som, just nu räknar jag ju kalorier med en app som heter Lifesum. Jag har köpt 3 månaders medlemskap för ca 100kr. Imorgon har jag kört i 2 veckor, ska bli spännande att väga mig samt ta mina mått då. Enligt appen ska jag ha nått min målvikt (67 kilo) den 14 juni. Men vi får väl se, kanske tar längre tid & det är ju helt förståeligt. 
Första veckan sa det pang & jag tappade 4,1 kilo(!!!) samt tappade 4 cm i midjan! Helt galet! Tror att det var pga att jag slutade helt med vitt bröd & allt sött som jag annars kunde äta väldigt mycket av. 

Invägning vid start: 82 kilo.
Vikt efter 1 vecka : 77,9 kilo.


Den här veckan hoppas jag på att ha gått ner iallafall 0,5 kilo & kanske någon halv centimeter på kroppen. 
Håll tummarna för mig imorgon bitti? 


Såhär ser min Lifesum-app ut ikväll, har lite kvar att äta idag så ska nog ta mig en knäckemacka med kanelsmak (ni vet dom på reklamen?), de är såååå goda! 

Och till sist - stooooooooooor  applåd till er som faktiskt orkade läsa allt det här. 
Jag skrev allt detta mest för min egen skull, så jag kan titta tillbaka om motivationen tryter. 
Och självklart för att eventuellt inspirera er andra som kanske också kämpar på med vikten? 
Skriv gärna om ni gör det & om ni har några tips? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!