Flytt!

2015-04-30 |22:36:06
Jajemen här går det undan minsann! 

Kl 9.30 fick vi nycklarna efter att vi lovat att inte gå in i nya lägenheten förrän efter kl 12 då den skulle städas på fm.
Kejrååå sa vi & packade järnet hemma. 
Vid 12 hämtade D ett släp som vi snabb-bokade i 4 timmar, sen körde vi på no stop förutom en liten kort pizzapaus vid 14tiden. 
Det mesta är nu i nya lgh där vi även sover inatt, men en del grejer är kvar i den gamla. 
Tack till moster Jessa som hjälpte till!

Moster & Max packar ner allt...

----

Barnens nya rum!
----

Barnens nya rum med deras grejer i.. Vi jobbar på möbleringen men prio idag var att få upp deras sängar.
---

Flyttpizza! Intages på golvet, som det ska vara vid flytt.

-----


Sen gjorde vi ett tappert försök till att fira Valborg, men gav upp då vi allihopa frös så vi skakade där i vinden/regnet..
---


Imorse slog jag i lilltån i Max tripptrappstol & skrek inte-så-fina-ord. Sen har jag haft lite svårt att gå resten av dagen men inte tänkt så mycket på det. När jag skulle ta en dusch förut så la jag däremot märke till varför det hade gjort så ont..

Tån är typ dubbel storlek & skiftar i lila/blå/röd/svart.. Aaaaj! 

----


Hur som helst, barnen sover sen 1-1,5 timme tillbaka & jag ska också krypa ner nu. Har hängt upp påslakan i fönstrena eftersom vi inte har gardinern uppsatta än & det råkar ju vara morgonsol på den sidan vi har sovrum & vardagsrumsfönstrena åt. Så jag gör vad jag kan för att slippa pigga barn vid 4(!) imorgon bitti..


Godnatt på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!