Onsdag

2015-04-15 |20:31:02
Idag har varit en effektiv dag, även om jag knappt ens har suttit vid datorn. 
Jag har iallafall hämtat översatta blanketter på min gamla praktikplats (& när jag väl var där så myste jag såklart med alla underbara barnen som jag saknar massor!). 
Sen tog jag bilen & brummade vidare emot den förskolan där jag ska observera nästa vecka, och en sån förskola! Herrejösses så mysig & vilken personal sen - helt underbara! Skulle vara så jädrans kul att få jobba där när jag är färdig i januari, håller tummarna för att det finns en tjänst ute då. 

Efter det besöket plus att ha lämnat in alla blanketter så var klockan 15 & det passade utmärkt att hämta upp lillapan (dvs Max) på förskolan där han precis hade mumsat gott mellanmål. 
Vi packade in oss i bilen & åkte sen till barnens farmor för att umgås en stund plus hämta hem Leo. 
Leo & farmor hade planterat lite, så näe vi kom dit ville Max också göra det.
----
Leo hade även skrivit en lapp, farmor hade bara sagt vilka bokstäver det skulle vara & så hade Leo skrivit själv. Snacka om stolt mamma här! 


------

Sen fick vi inte komma hem förrän efter 18, eftersom vi hade visning för en familj då & de var inte så sugna på att få vattkoppor då de när som helst skulle få en liten bebis. Så jag & barnen höll oss hemifrån tills de hade åkt. 

Nu har vi ätit middag (lax med ädelost i ugn med D's hemmagjorda potatismos med lite muskot i - muuuums!) samt tagit en kort liten promenad i regnet, för att spana in carporten som vi har valt till lägenheten vi ska flytta till. 

Och nu, nu nattar vi barn. Jag sitter bredvid Max som lyssnar på bamse-sagor på iPaden, han sjunger med i sångerna & är väldigt pigg för att klockan är så mycket som 20.30. Men men så äre ibland. 
Imorgon är D ledig så han & kidsen är hemma, vilket innebär att jag tar mitt pick & pack & flyr fältet till skolan så jag kan få lite plugg gjort. Heja! 

Oj jösses ett så långt inlägg, haha.
Applåder till er som orkade läsa!


Så fort barnen somnar tänker jag också säga godnatt, det tar verkligen på krafterna att vara mitt i ett examensarbete! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!