En såndär lista

2015-06-02 |22:04:44
i brist på annat, liksom. 
 
Hittade en någonstans i cybervärlden, snodde & skrev dit mina egna svar. Påhittigt deluxe va? 
 
 
Var kommer du att spendera din sommar? 
Hemma men även på Ungskär. En sommar är ingen riktig sommar utan Ungskär. 

Har du några sommar-måsten?
Som tidigare nämnt; Ungskär! Har varit där varje sommar sen jag föddes (innan jag kikade ut var jag även där men då i form av en sparkande bebis i mammas mage). Och självklart grillning! Dregglar bara av tanken på grillat.. 

Alla har någon favoritdel med sommarmånaderna, vad är din?
Del som i del av sommaren? Hm, jag älskar försommaren. När det inte är sådär kokande varmt utan allt är liksom på g, det doftar försommar & allt är helt underbart grönt. Och syrenerna! Aaah, den doften.. 
 
Kommer du att jobba under sommaren, eller kommer du att ha semester?
Jag kommer jobba i sommar, dock med ledighet vecka 30 och vecka 32. Vecka 32 är uppbokad för Ungskärsvistelse, men vecka 30 är ganska flexibel. Så om någon har förslag på hittepå till oss, så hojta till!
 
Festivalplaner?
Festival? Jag? Som avskyr smuts, insekter, högljudda människor som har druckit för mycket, för hög musik samt är helt galet beroende av min sömn & därmed även är väldigt kvällstrött.. Jomenvisst, festival är absolut något för mig! Men i år? Njä. 
 
Kommer du att göra någon resa?
Ursäkta tjatet - en resa till Ungskär blir det. Sen en endagstur till ALV med kidsen & deras pappa. Annars inget särskilt tror jag, absolut ingen utlandsresa iallafall. 
 
Bästa platsen att ta ett dopp på?
I ett badkar? Haha badkrukan här!
 
Vad är den, enligt dig, bästa grillmaten?
Kokt potatis i bitar med sparris och massa smör i foliepaket, mums! Och kanske en perfekt mediumköttbit.. Med hemmagjord bea.. Slurp!
 
Vet du redan vad din sommarplåga kommer att vara?
Haha jisses, jag har noll koll. Jag erkänner. 
 
Några inplanerade dagsutflykter?
Astrid Lindgrens Värld ska minsann få sig ett besök, Max kommer bli helt starstrucked om han ser Emil. 
 
Var är det störst sannolikhet att man hittar dig en solig sommarkväll?
Kanske på frugans balle, hon har ju kvällssol där den lyckoosten! (Vi bokar in det, okej frugis?)
 
Vad är din favoritglass och varifrån köper du den helst?
Marängswiss och apelsinchoklad på aktersnurran i hamnen, den ska även avjnutas där. obs! i solsken!
 
Har du någon inplanerad sommarlektyr?
Njä, men planerar att sluka allt som inte är studentlitteratur! Har precis börjat läsa boken vi fick i goodiebagen på the golden year gala. Tror den hette typ Svart skugga? Älskar deckare!
 
Kommer du att göra något den här sommaren, som du inte gjort tidigare?
Njä det tror jag inte. 
 
Hur ser din ultimata sommardag ut? 
Strålande sol, barnen är på bra humör & försöker därmed inte slå ihjäl varandra redan innan frukosten, både jag & pappa D är ledig, vi packar en väska & drar till stranden där vi hänger hela dagen med pastasallad & festis. Kvällen avslutas med grillning & ett gott glas vin. 
 
 
 
 
Sådärja, kul läsning eller hur? 
Vad ska ni göra i sommar?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!