Ett erkännande

2009-12-08 |13:30:47
Som så många redan har luskat ut,
så är jag gravid.
D & Jag är överlyckliga för den lilla/lille jag har i magen,
som beräknas komma ut i mitten av juni. 

De positiva gravtest bevisade det vi hade trott i någon dag,
men inte riktigt vågade hoppas på.
Lyckan är helt obeskrivlig, det finns någon där inne i min mage.
Den 17 oktober tog vi ett gravtest som visade positivt,
vi tog ett till digitalt efteråt bara för att dubbelkolla.
Och visst var jag gravid. 
Jag grät glädjetårar & D såg helt paff ut,
såhär i efterhand önskar jag att jag hade haft en bild av det. 
vi måste ha sett väldigt roliga ut där i badrummet.
Men samtidigt, hur ska man annars reagera?
Herregud, vi ska bli föräldrar.
Jag ska bli mamma,  D ska bli pappa.

I början, runt vecka 6-7 började jag må riktigt illa.
Jag kräktes på mornarna på jobbet,
jag var yr & framför allt trött.
Jag tog järntabletter & försökte med alla små tips som man fick.
Ät kex, check. Ät frukt, check, Ät fibrer, check.
Inget verkade vilja funka,
jag mådde riktigt riktigt dåligt där ett tag.
runt vecka 9-10 avtog det lite & illamåendet försvann då & då,
inte hela tiden men det var en början iallafall.
Från vecka 11 så har jag börjat må mycket bättre,
nu är jag endast som en vandrande zombie.
trött hela tiden, dygnet runt.

Vi har varit & fått se den lilla bullen där inne,
med ett tidigt vul. 
Det är en så obeskrivlig känsla att se sitt eget barn ligga där inne & sprattla för fullt.
det verkade vara en livlig rackare det där. 
Tårarna kom såklart & både jag & D var så inne i ultraljudet att vi helt gömde be om en bild,
vilket vi idag såklart ångrar helt galet mycket.
Men vi får en ny chans att be(läs:kräva) bild på rutinultraljudet i mitten av januari. 

Oj, så mycket text det blev nu då.
För ett simpelt litet erkännande.
Fast, det är inte alls så simpelt.
det är ett livsförändrande erkännande.
Vi ska ha barn.
jag ska bli mamma.
D ska bli pappa.
& jag älskar honom bara mer & mer för varje dag <3 



Här kommer lite bilder för er som är nyfikna ;
Det positiva beskedet, 17 / 10 <3


Vecka 5-6

Vecka 6-7

Vecka 8-9

Vecka 10+6 ( vecka 11 alltså) 


12+3 ( vecka 13 alltså), denna bilden är tagen precis nyss :) 



Såå, frågor?


Kommentarer
Postat av: Tina Ericsson

Och jag ska bli MORMOR.

2009-12-08 @ 15:04:17
Postat av: N I N A

GRATTIS GRATTIS GRAAAAAAAAAAAATTIS...igen!

Herre gud det är helt underbart, gud va roligt detta ska bli :)

2009-12-08 @ 15:41:25
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: Ulrika Schöfl

Än en gång ett jättegrattis från alla oss i Haninge.

2009-12-08 @ 22:25:31
Postat av: josephine

grattis :)



vad kul för er!

2009-12-09 @ 00:56:45
URL: http://mariejane.blogg.se/
Postat av: Madde

Grattis vad roligt för er:)

2009-12-15 @ 09:46:35
URL: http://blomsterhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!