En varm kopp te

2009-05-10 |08:34:02
åh så gott såhär en söndag morgon.
Ingen verkar vara vaken, alla festade väl till efter Oxelö marknad igår kan jag tänka mig.
Har 5 frukost, väldigt skönt att inte behöva anstränga sig.

Igår var det sån kalabalik!
Eftersom det var marknad så hade vi lunch fastän det var lördag.
Sasse & jag var färdiga vid halv 11 och lökade en stund.
Carina kom in vid kvart över 11 och konstaterar att det är lugnt ,så hon går upp & städar några rum.
PANG! Det väller in folk överallt & plötsligt är både matsalen, verandan och uteserveringen fullsatta!
Alla vill ha mat & dryck , så jag sa till Micke i förbifarten att shit hämta Carina!
Han hinner inte eftersom han fick hoppa in i baren fort som -pip-.
Istället springer Kalle, deras son, upp & hämtar mamma med orden
"Mamma det är massa folk som vill ha mat".
Jag,Micke & Carina försöker få koll på allt folk & Sasse står i köket & kör turboturbo.
ojoj, så mycket folk har jag nog aldrig sett här, någonsin!
Nästan hela familjen Sepehrazar kom på besök & jag hann knappt säga hej, väldigt otrevligt av mig !
Hur som helst, det fanns såklart såna gäster som man bara vill kräkas på (&det gjorde vi, ordspyor inne i köket!).
Såna personer som suckar högt & ändrar sin beställning utan att säga till någon av oss i personalen, såna som tycker att de får för lite mat trots att det var en barnportion. Såna som jaa, helt enkelt har bestämt sig för att allt är pest.
Usch såna människor gillar vi inte!
MEN, så finns det ju dom gästerna som är helt underbara också.
Såna som sitter snällt & väntar & tackar & säger något som "Hur mår du lilla flicka? Du ser lite varm ut."
Såna gäster är söta! Haha även om jag nu var varm som en sol, en svettig sol.

Well, slutsatsen är att vi är bäst på Ankör.
Sådetså.

Nej, tillbaka till mitt jordgubbste & snegla på Melrose Place.

Ha en bra söndag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!