svartsomnattenochpizzabehov

2009-11-12 |18:29:33
klockan är halv sju och det har varit mörkt i ungefär två timmar nu,
helskumt & inte ett dugg najs.
om det bara hade legat lite snö på marken,
så hade den kunnat lysa upp allt.
& jag hade haft en anledning att sjunga julsånger.
(för jag tänker minsann börja göra det så fort det blir snöigt!)

Jag är extremt sugen på pizza.
Igår kom en gäst med pizza,
Så jag tog ett djupt andetag & försökte att inte andas in medans hon gick förbi mig.
men, vad gör tantskrället då?
jo , hon vänder om & kommer fram till mig & frågar lite frågor om lunchen,
så efter ca 37 sekunder så måste jag andas (om jag inte ska ramla ihop, & det vore ju lite scary),
så jag drar in den där ljuvligt underbart goda doften av brödbotten med pålägg & hundra kilo smält ost..
ååh, så gott! Jag ringde D så fort hon hade gått upp på rummet,
& bad honom komma fort! Det var faktiskt ett nödläge!
Men icke då, han dissade mig stenhårt, för han var minsann påväg till Estocolmo.
Jahaja, skit i mig då! Här satt jag, helt utan mat (ja, alltså, helt utan pizza..) & får helt enkelt svälta ihjäl.
Usch så synd det är om mig.

Idag hade jag varmrökt lax på hjärnan, åh så gott.
Åt det till lunch & tänkte att ja,
jag kan ju äta det ikväll med om det krisar.
Vad händer sen?
JO, den nya chefen som ska ta över hotellet 1 januari, kommer förbi mig påväg till sitt rum.
MED EN PIZZA!
Vafalls!
Nu ser det där varmrökta laxen inte alls lika god ut,
för jag vill ha pizza.
måste. få. pizza.

Men icke då,
för D dissar mig återigen,
"vi kan äta det imorgon"
PAH, den har man hört förr!

Om det finns någon vänlig själ,
som vill hjälpa en stackars kvinna i nöd,
ge mig då en pizza!
(En Funghi tack, du vet en sån med färska champinjoner på?)


Stackars stackars mig.

Kommentarer
Postat av: Catrin

Ja, det är faktiskt himla mysigt nu när magen börjar växa.. :) förutom ibland när man ska äta i soffan, då är den lite i vägen.. ;) Jo, det är lite upp och ner från dag till dag.. jag mår inte så jättebra när jag börjar kvart i fem på morgonen.. men jag mår iaf mycket bättre nu!! :) Hur är allt med dig då? Kram

2009-11-13 @ 15:42:33
URL: http://catrinwarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!