Ullared

2009-11-25 |19:37:33
Ja herregud, vad kan man säga?
Det var vår första gång på detta kaosartade ställe,
& kanske inte sista. Men alltför många ggr blir det nog inte.
Jag tror vi alla 4 blev lite klaustrofobiska där inne,
omringade av skrikande barn, gnällande mammor & ett hundratal(tusental?) vagnar.

Vi kom också överens om att det påminde om ett gigantiskt stort ÖB,
känslan var sån iallafall.
Hur som helst så hittade vi många bra grejer,
även om dagens kap var mina & frugans exakt likadana stövlar på Scorett Outlet mittemot varuhuset.

Den totala spenderade summan blev ca 1700:- ,
vilket är helt okej med tanke på att vi trodde vi skulle handla för minst 2500:-.

Att åka bil 4-5 timmar dit & sen lika länge sen är däremot ingen hit,
det rekommenderar jag inte alltför varmt.
bara lite ljummet, med tanke på att man får välja sina kisspauser själv.
Även om jag & fru sov mestadels av bilfärden,
så gjorde det förjävla ont i benen när det var färdigåkt & vi kommit hem till Nypan igen.
Väl framme gjorde jag & D det enda rätta, vi beställde pizza/thaimat & moffade i oss hemma i soffan.
För vem orkar laga mat efter ett sånt här dygn?
Här kommer lite bilder för dig som är nyfiken :
Var tvungen att ta kort på klockan i bilen när vi hade börjat åka, puh!


Framme på Ullared hade dom julpyntat så det var julkänsla till max!

Andra varvet tog vi inga vagnar, utan bara korgar. 
Ojoj så mycket enklare det blev att komma fram!


Den här kassan var Extra Bred, är det för såna som jag då?

I bilen påväg hem hade frugan sina fötter i mitt knä,
titta vilka söta strumpor hon hade dagen till ära.
Nej nu blir det ett varmt bad, sen hopp i säng.
Imorgon är det tillbaka till verkligheten & därmed jobbet.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!