Hem

2010-04-01 |11:11:17
Vad är egentligen "hemma" ?
Eller, rättare sagt, VAR ?
För mig är hemma på ett flertal ställen.
i första hand är det såklart där jag befinner mig nu,
i lägenheten där jag bor med den jag älskar (& en galen katt)

Men hem är också där mamma & pappa är,
på lägergatan i lilla malmköping. 

Fastän mamma & pappa har bott i det huset i några år nu,
så kommer alltid våra gamla hur också vara hemma för mig.
Det var där jag växte upp,
det var där jag ramlade & skrapade knäna,
skrek & smällde igen dörren (som min käre far en gång lyfte bort så jag var utan dörr i flera dagar. Jag smällde aldrig mer så hårt i dörren efter det..),
det var där jag firade alla födelsedagar,
det var där jag hade min älskade katt Maja som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta,
det var där jag liksom.. blev jag?

Hemma är egentligen bara ett ord,
men oj så meningsfullt!
Hemma för mig är nog där min familj är,
mina nära & kära. 


Hur definierar du vad
hemma är för dig?


Kommentarer
Postat av: Fru

hemma är där hjärtat bor.

2010-04-01 @ 16:02:44
URL: http://blinkande.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hemma är du trivs tillsammans med dina nära &kära.

Du smällde faktiskt i dörren flera gånger efter den kom tillbaka

2010-04-01 @ 16:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!