vidriga bussar

2010-08-23 |22:23:49
usch en sån dag!
varning för ett otroligt negativt & argt inlägg!
sådärja, nu har jag varnat er, så den som klagar på min pessimism får en snyting.
(okejdå, inte en snyting, men jag pekar nog finger iallafall?)

Så, jag & Leo skulle ta en buss vid 14 till sparreholm,
så vi kunde umgås med Gutt som flyttar till Gotland på onsdag för att plugga i 3 år.
Jag taggar inför det här med att lyfta-upp-vagnen-för-ett-steg-upp-i-bussen-och-sen-gå-fram-&-betala-&-sen-åka-buss-med-vagnen-&-Leo-biten, så jag är jättepeppad inför allt det här när bussen kommer.
Jag bör påpeka att det var sjukt mycket folk vid busstationen, eftersom alla skolor började idag.
Jag tittar till emot bussen & ser - WHAT - en dubbeldäckare!
Den bakre dörren öppnas & jahaja, där är det en skitlång&brant&smal trapp.
&hurihelvetetrorniattjagskakommauppdär, ville jag säga.
Men istället smög jag försiktigt förbi kön & frågade busschaffisen lite fint hur han hade tänkt att jag med vagn skulle kunna ta mig upp & sen ner för den där branta trappan.
Han mumlade att han inte hade den blekaste och att han kanske kunde hjälpa mig sen när alla gått på, om vi ens skulle få plats..
Jag tackade men sa nejtack & väntade in nästa buss, som kom efter 50 minuter.
Eftersom det här verkar vara min lyckodag så var det självklart också en dubbeldäckare,
men den här gången hade jag ringt min kära fru som kom & hjälpte mig upp med vagnen.
Väl på bussen spände jag fast vagnen, kollade till Leo som sov, & gick fram & betalade.
Det gick hur bra som helst, jag kände mig riktigt stolt!
Bussresan var däremot hemsk.
Först åkte han runt i stort sett hela stan,
eftersom bussen var för hög för att komma under en viss bro på vägen ut från stan.
Sen körde han som en orentlig biltjuv, den där busschaffisen! Fy sjutton!
Det var helt kokhett på bussen, så svetten bara rann om mig. Ingen fläkt eller ac här inte!
Alla på bussen stt & fläktade sig & suckade & stånkade, så varm var det.
Så, jag mådde illa av värmen & hur han körde, plus att jag höll en hand på mitt bälte för att jag skulle vara beredd att knäppa upp & slänga mig över vagnen om gubben skulle köra av vägen.
rädd var jag, så illa körde den där hemska chauffören! HU!
Leo sov hela vägen iallafall,skönt det. Men kokhet var han, usch stackars liten.

Ungefär så var min "bussdag".

Nu är jag hur som helst hos mamma & pappa i Mkp igen,
det var ett tag sen sist nu.
Leo sover på ett täckte på golvet, & jag ska ta med mig honom & gå & lägga mig/oss snart.
Imorgon tar vi en buss in till Flen runt 11, där hämtar D upp oss.
Sen är det raka vägen hem igen.

det är alltid skoj med lite äventyr!
GODNATT!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!