helt galet

2010-02-12 |17:09:33
vad många lunchgäster vi hade idag!
Först dukade jag iordning en tia (ett bord för tio för er som inte förstår restaurang-språk^^),
eftersom det var en bokad. 
seen, såg jag att den där tian var bokad NÄSTA fredag & inte idag. 
Så jag suckar åt mig själv & tänker att den får fan vara kvar där,
det kanske kommer in en tia helt spontant? 
Både kocken & chefen skrattade åt mig som gjort fel & jag skämdes pyttepyttelite.
Plötsligt ringer telefonen & jag svarar.
"Hej, jag ringer från -- , förlåt att jag är ute så sent, men finns det möjlighet att komma 10 pers & äta lunch hos er idag?"
Gissa om jag blev mallig för dom andra, maha! 
det var ju det här jag hade på känn, helt galet vad bra jag är ibland.
när tian kom, kom också 25 andra drop in-gäster & poff,
så sprang både jag & M som två vilsna hönor!
Bebisen i magen dunkade till då & då,ganska hårt.
Sasse trodde att den menade något i stil med:
"Mamma! Sluta springa, lugna ner dig!!
Mm, jag tror nog det jag med, för fy sjutton vad vi sprang runt där. 

Nu är jag helt slut,
har precis kommit upp ur badet & sitter här i soffan & tittar på när min tönt till sambo spelar sitt vidriga tvspel.
(Jaa, jag vet att det var jag som gav honom det, men iallafall!)
Bosniska föreningen under oss dunkar bokstavligen musik,
& jag har en känsla av att dom tänker parta all night long. 
USCH! vi som har sovrummet precis över dom, fy faasen vad grinig jag kommer vara imorgon efter två dagar utan sömn. 
Plus hormoner.
Stackars D, helt enkelt. Stackars D.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!