Kräftsoppa a la Märy&D

2010-02-23 |21:08:09
D fick ryck & frågade mig för idag:
älskling,ska vi göra en kräftsoppa ikväll?
Sagt & gjort! 
Vi gick till ICA & inhandlade allt vi behövde,
utom kräftor som vi hade i frysen sen i somras.
Well, här kommer lite bilder på soppgörandet:

här luktade det inte alltför gott,
& jag som är så extremt töntig nu när jag är preggo gnällde en hel del..
-------------


Vi skulle sila av soppan, men så kom vi på att vi slänge vår sil förra veckan pga äckelvarning.
Såå, det närmaste vi hittade var te-silarna! & det funkade strålande,
det tog bara hundra år..

--------------
TAADAA!
här är soppan färdig & jag måste säga att det blev bättre än väntat,
dock lite för salt för vår smak.
Men ändå, vi gjorde den från grunden & jag är himla nöjd! 

Nu blir det House & mys i soffan med D <3
Kommentarer
Postat av: Mamma

det sag jattegott ut..

2010-02-24 @ 02:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!