Mvc

2010-02-24 |20:55:47
Idag var vi på Mvc-besök,
vår barnmorska som är helt underbar mätte magen & vi lyssnade på bebisens hjärta.
Det dunkade på som sjutton,jättefort! Helt underbart att höra,
bebisen sparkade till lite när hon höll den där "staven" där också haha. 
När hon mätte magen så låg den på 28 vilken var högre än den högsta kurvan på hennes dator,
vad betyder det? Att jag är en elefant? Att jag kommer få en jättebebis? 
Jag vet inte, är lite fundersam över det där.
Om någon vet så snälla säg!
Sen åkte jag & D till Mkp,
kollade igenom mor & fars post,
sen åkte vi vidare till Bettna där vi målade ett skrivbord.
Nu har vi kommit hem,
& jag har tagit ett varmt bad medans D fixar med bilen.
Det är verkligen hans ögonsten, sött det där. 

Nu blir det macka & te till kvällsmat!

Imorgon blir det en sväng till Hjortens för att simma lite med frugan,
hoppas verkligen att det hjälper emot ryggen nu.
Tjingeling!
Kommentarer
Postat av: 18 år och gravid

Oj vad stor du är redan. Jag hade ju 24 och det låg på det normala strecket i vecka 26. Det kan ju hända att du får en stor bebis, eller så är det så att bebisen inte kommer växa i samma höga kurva hela vägen till BF. Man vet aldrig, men du kanske får en bebis på 5 kg vem vet;)

2010-02-24 @ 22:53:17
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!