räkmacka & fanta

2010-02-08 |18:44:51
jag har precis mumsat min kvällsmat/middag,
som blev en räkmacka & till det drack jag en fanta.
Försöker dra ner lite på colan, det är ju trots allt inte superbra för bebisen.
(vilket iof inget är,om man ska gå efter vad man hör/läser)

Nu sitter jag med en varm mugg citronte,
så koffein får jag minsann i mig hur jag än gör.
Bebisen buffar inne i magen, det är helmysigt & jag blir lugn av det.
Om bara 3 ½ timme kan jag stänga, skönt det.
Men vad sjutton ska jag göra hemma sen då?
D jobbar ju till 24, så jag har ingen att leka med utom twoface.

Det jobbiga är att vi har en halv äppelpaj i kylen,
OCH vaniljvips. jobbigt läge.
Jag ser redan nu framför mig hur det kommer bli när D kommer hem.

D- Men älskling, var inte äppelpajen halv förut?
Jag- Meeen, va? naaeee, det var den väl inte? Den var ju bara 1/4 ju..
D- Nähä! Den var halv! Du har ätit!
jag - Näähäää, har jag inte alls det..
D- Joho, jag ser ju disken här i köket! Ljugare!
Jag- Jamenvafan, det var ju bebisen som ville ha!
D- ...Bebisen?
Jag - Aah, han sa att han ville ha äppelpaj, med massa vaniljvips!
D- Tsss.. Då äter jag resten nu då?
Jag- MEH! NÄHÄ! Dela med dig!


Ungefär så. Typ.
... Men vafan, det är värt det!

Kommentarer
Postat av: Tova

Haha... förstår dig ;)

2010-02-08 @ 21:09:22
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!