Dagen i bilder & Leo 5 veckor

2010-07-21 |16:17:27
Idag åkte jag & Guttson ut till Jogersö för att njuta av solen tillsammans med min lilla gris.
Vi gjorde också en föda-barn-pasta-sallad, nämligen en likadan som vi åt tillsammans dagen innan Leo föddes.
Vi tänkte att det måste ju ha varit pastasalladen som satte fart på allting, eller det vore ju tufft iallafall.
Det kryllade iallafall av getingar på jogersö, Gutt mosade säkert 5 stycken med handen! 


Idag blir lillgrisen Leo hela 5 veckor, kan ni tänka er?! FEM VECKOR.
Det var ju alldeles nyssens som jag låg & krystade utan krystvärkar & blev sönderklippt, det är som om det var igår som D pushade mig & sa "Älskling,jag ser huvudet! krysta!".
Nu, 5 veckor senare, kan jag äntligen se förlossningen som något.. hm,jag ska inte säga positivt, men en häftig upplevelse. Som jag däremot hoppas att jag slipper uppleva igen. Tyvärr så känns det så just nu.
Jag vill ha fler barn , iallafall ett till. Men som jag upplevde förlossningen så känns det väldigt långt bort nu. 
Om jag vill ha planerat snitt så får jag säkert det, efter hur kasst det gick när Leo föddes. Men det vill jag inte ha, ett snitt alltså. Däremot kan jag tänka mig att bli igångsatt & att då få ha den barnmorskan som jag har haft under hela graviditeten, en person som vet exakt hur jag vill ha det & som jag litar på till 100 %.
Men, som sagt, det dröjer MINST ett par år tills det blir aktuellt.

Just nu är jag bara hur glad som helst att jag kan sitta normalt & faktiskt göra nummer 2 utan större bekymmer, tänk vad man underskattar allting när man är hel downstairs.
Tänk på det, alla ni som inte är sönderklippta, njut av allt ni kan göra! Nysa, skratta, gå, sitta, resa er upp, kissa, ha tajta kläder.. Ja, allt! NJUT!


Nej, nu ska jag mysa lite med min lillgris,
tänk att man kan vara så fin!
(Så säger alla föräldrar om sina barn, men min gris är ju verkligen jättefin)
Kommentarer
Postat av: Rickard!

Det var verkligen toppentrevligt att åka ut till Jogersö. Bortsett från getingarna som slog ut våra glas hela tiden! ;) Tack för en mysig dag båda två! =)

Kram

2010-07-22 @ 17:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!