bildregn a lá Estocolmo

2010-03-12 |17:04:20
Påvägen till Sthlm tog frugan tillfället i akt & tog en tupplur.
---------------------------------------
Framme & helt bortvirrade & sen framvirrade igen,
så var vi extremt hungriga!
Det blidde Nachotallrik på Kungshallen, yums!
------------------------
Sen letade vi & åkte lite tunnelbana,
så tillslut hittade vi även vårat hotell.
Best Western Hotell Karlaplan, here we come!
-----------------------------------------
Det blidde lite shopping till bebisen sen,
två par skitsöta braxor har vi införskaffat till honom/henne nu.
----------------------------------
Sen var det dags att äta lite, 
& det gjorde vi tillsammans med P & Y,
Wokhouse.
-----------------------------
Jag åt Bombay Chicken, någon tandoorikyckling/vitlök/wok-gegg-grej,
hur gott som helst må jag säga!
-----------------------------------------
Efter en jättemysig & framför allt god middag,
Så bar det av "hemåt" emot hotellet igen.
Jag & Fru hade laddat upp med godis,
& sen tittade vi på tv & bara slappade.
Otroligt skönt faktiskt!
-------------------------
Jag sov helt otroligt dåligt den här natten,
kvällen började med huvudvärk utan dess like & självklart hade jag inga alvedon med mig.
Sen la sig bebisen på någon nerv eller så tror jag,
för jag fick jättesvårt att andas & låg mest & vred på mig all night long.
tillslut kunde jag somna i nästan-sittande-läge,
men det blev nog inte mer än någon enstaka timmes sömn.

hur som, vi gick upp, duschade (var för sig, porriga är vi inte att vi duschar tsm jag & fru!),
& gick sen ner & högg in på den efterlängtade Frukostbuffén!
---------------------------
Självklart borstade vi tänderna efter frullen,
& tog tunnelbanan in till centrum igen.
(lägg märke till mina femhundra dubbelhakor!)
-------------------------------------------
Vi valde att fika på världens dyraste & mest otrevliga stället någonsin,
dumt av oss. 
Fru stod bakom mig & jag hade precis betalat klart när kassören kollar på henne,
& säger "Ska du ha något eller?!"
Det är såna människor som får mig att fortsätta tro att alla i Estocolmo är stressade & dryga dumhuvuden.
Det var inte ens gott. Hmpf.
-------------------------------------
innan vi tog tåget hemåt så shoppades det lite till.
Endast könsneutrala kläder såklart!
----------------
Sådärja,
det var lite bildregn!

Nu blir det att prata med mamsen på Skypen,
tjing!
Kommentarer
Postat av: Catrin

hmmm, väldigt "könsneutrala" kläder.. ;) jag har ändrat mig och tror på en pojke nu.. ;)

2010-03-12 @ 23:09:29
URL: http://catrinwarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!