lyxlunch&wallander

2010-03-15 |16:07:47
jag & har ätit lunch,
som han lagade till oss medans jag satt fast med en miljard papper som ska fixas med till FK
fysjutton vad jag HATAR att allting ska vara så krångligt.
nu är sjukpennings-papprena klara iallafall, skönt det!
Imorgon ska dom postas, sen håller vi tummarna att dom godkänner mig som invalid & ger mig bidrag.
Lunchen bestod av fiskpinnar & potatismos, otroligt lyxigt om jag får säga det själv.
(D gjorde däremot potatismoset själv, så där blir det pluspoäng!)
förut, när jag pratade med Kikan i telefon,
så sparkade bebisen till ordentligt emot revbenet.
inte så det gjorde ont, utan det blev lite obehagligt för en sekund.
Att bebisen kan vara så stark redan nu, det är helt galet!
det är verkligen en liten människa där inne.
Jag kan fortfarande inte förstå det,
det slår mig helt plötsligt ibland.
jag ska bli mamma.
jag & D ska bli föräldrar, till ett barn.
vårat barn.
Bara nu när jag tänker på det så blir jag helt pirrig & varm i hela kroppen,
& bebis känner det för nu sparkas det för fullt i magen.
Lilla du, jag längtar efter dig!

Nu har D pyst iväg till jobbet & kvar hemma är jag, tuffe & bebisen.
Tuffe har redan dissat oss, hon sover i sin lilla säng.
Så det är bara jag & bebis kvar då,
& vi bestämde oss för att se på lite Wallander-filmer.
först ut är Täckmanteln, hoppas den är bra.
tjingeling på er!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!