rutiner, vad är det?

2010-09-24 |09:52:00
Här i huset (läs;lägenheten) går vi minsann upp tidigt!
Att det är Leo som bestämmer vilken tid vi ska gå upp hör inte hit,
uppe tidigt är vi iallafall.
Eller, egentligen har vi sovmorgon för att vara småbarns-föräldrar.
Har hört om många som får ta sig i kragen & gå upp runt 6-7 på mornarna,
så vi har det väl egentligen ganska bra med en son som vill upp runt 8-tiden.
hur ofta går era småttingar upp? 

Det känns ganska bra nu, för vi har fått en hyffsad rutin på Leo nu.
Iallafall när det gäller att sova på natten.
Vi ger honom sista flaskan runt 20-tiden & sen somnar han halvt hos oss i soffan,
eftersom det är där vi befinner oss då.
Sen bär pappa D eller Mamma märy in honom till hans säng, där han somnar gott.
När vi lägger oss, allt mellan 23.00-00.00, så väcker vi honom för blöjbyte samt matning.
Sen sover både han & vi till runt 7-tiden på morgonen.
Då är det matdags igen & ibland somnar lilla grisen om & ibland vill han gå upp & leka.
Men ungefär så, & det funkar ganska bra för oss.
Hur är era rutiner?
------------

hur som, här har vi precis avnjutit en god frukost.
Frukosten är alltid som godast när man har storhandlat & verkligen kan välja & vraka.
--------
Idag har vi många saker på vår to-do-list;


1.vi ska bland annat hämta bromsarna till bilen,

2.byta min bankdosa som varnar för dåligt batteri,

3.köpa nässugsgrej till Leo som är jättesnorig,

4.köpa någon lysgrejstjohej på Mekonomen (har inte den blekaste om vad det är för något, men D säger att det är viktigt så då är det väl det?),

5.köpa blutsaft till mig eftersom mitt järnvärde i stort sett är obefintligt (jag har sett zombies som verkar mer vakna än jag!),

6.åka till Bettna för att sätta dit bromsarna,
köra förbi Stigtomta & köpa ägg ute på landet,

7.baka chokladbiskvier! (det är jag som ska, mina killar är inte alltför mat&bak-intresserade..)

8. Vi borde verkligen städa lite här hemma också, men vi får se om tiden räcker till (dvs om vi orkar..)
Ja, 8 punkter fick jag ihop iallafall. 
Jag chansar på att vi glömmer bort iallafall 3 av dom,
så glömska & tankspridda som vi är i vår lilla familj.
-----------
Såhär ser min underbara lilla familj ut just nu;
Haha Leo lipar åt mamma, busgrisen där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!