hem ljuva hem

2011-04-03 |18:13:18
Efter ett par dagar med intensivt umgås-med-familjen-häng,
så är det rätt skönt att komma hem.
Leo spenderade natten hos sin mormor & morfar,
så jag & pappa D fick sova ut.
Det var helt otroligt skönt må jag säga!
Gårdagskvällen spenderades i soffan med god mat & vi delade till&med på en BJ.
(Ben&Jerrys för er som inte hänger med i svängarna)
Vi testade en nyhet för oss ; Nordic Water Peace.
Den kommer högt uppe på min favorit-lista bland alla BJ,
nästan så den ska få förstaplatsen faktiskt. Helt otroligt god!

Vi kikade på en film, Gullivers Resor, rolig men jag hade nog för höga förväntningar.

Jag däckade i soffan kl 22 & flyttade mig till sängen vid 23,
D kom & la sig strax därefter. Så, ingen röjarkväll här inte ;)

Den här dagen har varit rätt hektisk.
Vi gick upp skapligt, duschade, åt frukost,
sen bar det av emot Mkp för att hämta lilla grisen som hade haft det kanonkul hos mormor &morfar.
Sen brummade vi vidare emot Bettna, där vi firade D's lillebror Christoffer som fyller 8 år idag.
Det bjöds på tacos & tårta, fast inte samtidigt.
Sen var det bara att brumma hemåt igen, slänga av D & Leo hemma,
innan jag styrde bilen till jobbet.
& här är jag nu.

Jag är inte alltför hungrig än, så det får bli att göra Scones till kvällsmat faktiskt.
tycker faktiskt det är en Scones-dag idag.
Det regnar, är grått & tråkigt. Ja, en sconesdag, helt klart!

Vad har ni gjort i helgen, något skoj?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!