action!

2011-05-01 |14:18:21
åhå, härligt med lite snabba puckar på jobbet ibland.

Jag hade precis fixat klart med min tårta & stod i köket & trallade lite (fortfarande på bubbly!),
då telefonen i receptionen ringer.
Jag går dit & svarar & möts av en kvinnoröst ;
"Hej det här är Pia på SOS Alarm."
"Ehm...hej?",
säger jag aningens jätteförvånad
"jo,vi har fått ett larm att det brinner hos er", säger kvinnan i andra sidan luren
"Jahaa? Har ni? Ehm, det är bara jag här, inga gäster ens, så jag vet inte hur det skulle ha gått till?", säger jag fortfarande skitförvånad.
Jag går såklart & kollar runt & hittar ingen som helst antydan till brand & säger det till henne,
då får jag veta att dom redan har skickat brandbilar. Inte en, utan TVÅ stycken.

Efter mindre än två minuter (undrar vad dom snittade för hastighet på motorvägen?) kommer 5 stora brandmän iklädda rökdykardräkter inrusande på hotellet, & dom möts av lilla mig som säger lite snyggt;
"Ehm,heej! det brinner inte någonstans...Ehm, vill ni ha kaffe?"

Dom kikar runt & hittar ingen brand någonstans & berättar att den här sortens larm vi har , har krånglat hela helgen skumt nog. Så, jag bjussar dom på lite gratis Best Western-godis & dom åker iväg ígen.
Spännande minsann & det var himla kul med lite besök såhär en tris & väldigt tråkigt dag på jobbet.

Nu ska jag göra varm choklad till isabell, för det blev lite grädde kvar från tårtgörandet.
Varm choklad med vispgrädde, kan det bli bättre?
tror inte det va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!