Bm-besök

2012-09-17 |15:31:12

Imorse var jag på mitt första riktiga besök hos bm(barnmorska).
Fick dock inte träffa min egen för hon vabbade så jag fick träffa en annan (tyvärr fick jag den bm jag valde att byta ifrån i början när jag väntade Leo..).

Hon var smått virrig precis som jag kom ihåg henne & hon gillade INTE att jag har gått upp 10 kilo. Det var hon mycket noga med att nämna för mig så fort hon fick chansen under hela besöket. Usch känns jättejobbigt, ska verkligen tänka mig för i veckorna nu & gå mer promenader.
Tog nyss en promenad på ca 20-30 min, bättre än inget! Plus promenaden hem från sjukhuset imorse så har jag nog promenerat totalt 1,5 timme idag.

Hur som, mitt järnvärde var runt 100, men det var ganska väntat då jag inte klarar att äta mina järntabletter. Magen gör uppror i en vecka efter EN tablett så nej , det går inte!

Fick även lyssna på det underbara lilla hjärtat, räkan var vild & ville inte ligga stilla där inne så det tog en stund för bm att hitta rätt så vi kunde lyssna ordentligt.
Räkan hade 153 slag/minut, vilket var bra. Skönt det!
D är nu ännu mer säker på tjej då det ibland sägs att om bebisen har mer än 140 slag/minut så är det en tjej & under så är det en kille.
Men Nae, jag är fortfarande helt säker på lillebror! Så det så!
Vi får veta nästa tisdag, spännande!


Nu ska jag vila en stund, inte så konstigt att jag är trött med tanke på järnvärdet. Ska verkligen försöka äta mer spenat, persilja & dricka juice till det. För mina Niferex funkar verkligen inte alls :/


Ni får en färsk bild på bebis i liggande format ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Stella låg på 147-150 slag/min :) Det gjorde också grabbarna. Jag tror de är skrock, kul att spekulera såklart! :)

Jag gissar på att du väntar en pojke :) En känsla bara.

// Sara

2012-09-17 @ 23:56:26
URL: http://ourson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!