Min vikt

2013-02-03 |22:18:13

Nu är jag så förbannat trött på att inga kläder passar, fläsket dallrar, jag har valkar där jag inte trodde man kunde ha det, jag får inte på mig ett endaste par jeans på H&M, självkänslan är i botten helt enkelt.
Nu ska jag ta tag i mig själv & min vikt!

Jag vill gå ner till min målvikt som jag hade när jag viktväktade 2011, jag nådde den nästan då (så nära som på 1,8 kilo) & jag kan göra det igen!

Efter denna graviditet (där jag gick upp totalt 28 kilo) så är det en del kilon kvar plus en del som låg där så fint runt magen/låren/rumpan sen innan..
Efter en snabb huvudräkning så har jag kommit fram till att jag ska gå ner sisådär en 25 kilo för att nå min målvikt igen, vilket är hur mycket som helst men också väldigt nödvändigt för att jag ska kunna må bra i mig själv igen.
Viktväktarna får vänta lite då vår ekonomi fick sig en rejäl törn när D'S chef valde att följa sina egna regler når det gällde att betala ut lön, så jag har helt enkelt inte råd med vv just nu. Men så fort jag har det så ska jag uppliva mitt gamla konto & använda vv-appen så telefonen glöder!

Tills dess blir det inget onyttigt plus promenader så ofta jag kan & orkar, måste ändå komma ihåg att jag för ca 3,5 veckor sen var med om en stor bukoperation & läkningen tar sin tid.
Men att tänka mig för i kosten skadar verkligen inte, det behövs!

I sommar SKA jag ha jeansshorts & en tajt tshirt, det ni!
Ska även ha lite delmål på vägen, mina två första är:
1. Få på mig förlovningsringen igen! (Den åkte av i vecka 25 någonting tror jag, pga svullna fingrar & går fortfarande inte att få på..)
2. Kunna ha ett par svarta jeans som jag jobbade i när jag jobbade på golfrestaurangen i april-maj 2012.


Jag är sjukt peppad nu, har precis slängt alls godis & läsk vi hade hemma (D såg lite smått ledsen ut men så får det vara) & har bestämt med frugan att vi ska promenera tillsammans imorgon efter Leos inskolning.

Nu kör vi!

Någon som vill följas åt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!