ambulans och skrattattacker

2008-08-15 |01:54:32

kom till jobbet.
inget är förberett, p a n i k  var ordet ungefär.
jag & fruis stressar runt som två apor.
en man kommer inspringande & skriker "ring en ambulans!".
en gammal gubbe har ramlat omkull pga kramper och slagit i huvudet emot gatan,
massor med blod. huuh. gubben är rädd och har någon slags utevcklingsstördhet (?),
han dregglar på therese och vill gå därifrån,
vi håller i och frugan torkar blod på gamlingen.
ringde ambulans, dom kom efter en stund.
vilken upplevelse, lite skakad blir man ju faktiskt.
thereses kommentar var "jag skulle nog vilja jobba med cpn"

sedan är det tillbaks till verkligheten, till all stress och allt som inte alls var färdigt.
illamående,  ont i ryggen och fötterna, många fel i kassarapporten och hungrig var bara några av sakerna som hände/kändes ikväll för mig & fru.

nu är vi iaf hemma, skrattande åt alla våra upplevelser.
för ett år sen var vi på en urdålig krog i Milano med våra "holländare" ;) .

imorgon får jag mina kissar, då ska jag mysa med dom.


jag saknar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!