home sweet home

2008-07-11 |20:45:13
japp, här sitter man.
i sitt otroligt tomma rum,
har precis bäddat sängen.
har också ätit mammas paj
& lite ost & kex,
mums säger jag.

har också blivit uppringd av
en tant i Sparre som vill hyra in mig
att servera på en fest i aug.
hon hade hört att jag var duktig,
hmmh? vem har sagt det? hö.

det är helt sjukt att jag har semester,
jag ska inte jobba imorgon,
och inte nästa dag heller!
ohmy . chockerande.

imorgon ska jag sova så länge jag bara kan,
dvs till typ halv 9 på sin topp.
(på sin topp? kan man verkligen säga så? hm, nu kan man!)

det är enormt tomt ,
ingen Majään som jamar
& dregglar & hårar.
ingen majään som bara är sådär underbar
som bara hon kunde vara.
men vi har en liten Fis,
som är väldigt söt hon också.
mysigt med.
men hon kan inte jama,
inte som majään .
ingen är som maja
<3.

Det är helt underbart att vi är vänner, S.
det värmer så mkt,
& det känns riktigt riktigt bra.
det kanske var meningen?
ja, jag ska ju alltid tro att det är ödet.
sån är jag.

nej nu sitter jag här,
insmord i en hudlotion som luktar man,
i mina mysisar & ett linne som verkligen borde tvättas.
får man gå & lägga sig kvart i nio en fredagkväll?

Kommentarer
Postat av: S

Det är så skönt att du kan se ljust på världen Märy, trots mörka tider! :)

Jag har få bra vänner, men Du är en av dem som verkligen räknas. <3



Går du och lägger dig nu så kommer du vakna 04.45 som vanligt. :P

2008-07-11 @ 21:55:51
URL: http://esspe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!