Flyttning

2008-06-29 |21:16:21

igår jobbade jag & ewe på ett bröllop i den überlilla hålan Sparreholm.
Det gick helt okejbra, men vi kunde ha varit en person till.
Wellwell, 1000:- rikare, alltid bra såhär inför IKEA-resan imorgon.

Upp tidigt imorse för att åka till Nypan med mamsen,
upp i lägenheten & packa ner hela mitt liv.
Det sorgliga är att det fick plats i ;
4 kartonger
2 rullväskor
1 IKEApåse
2 ICApåsar
1 glaskartong
2 handväskor


är det mycket eller lite, för att innehålla ett helt liv?
hm. fick iallafall med alla hundra skor .
& jag vann fighten om vattenkokaren, så nu ska den stå i mitt nya place.
muhah. ja jag är ond.

pappa försöker pracka på mig en utav våra vidrigt fula & hemskt obekväma skinnsoffor,
som står här uppe på övervåningen i vårat stora hus & bara är fula.
nej tack, sa jag första gången han nämnde det.
När han nästan började tjata sa jag JA, men självklart farsgubben!
Var finns närmsta sopstation?
Han muttrade något & sa att jag faktiskt fick lov & ta en,
eftersom båda inte får plats i huset i Mkp.
Nehe,, synd för dom då ?
Jag tänker inte ta en tokäcklig skinnsoffa.
Jag ska köpa en söt bäddsoffa på IKEA,
som är jag är starkt trogen.

Vi spanade in lägenheten idag,
den nya alltså.
(uja vad många lägenheter & flyttar det blir!)
Jag fick också NYKLARNA!
så nu är jag halvt Oxelösundsbo,
måste nog köpa lite knark imorgon
så jag hänger med i pundar-svängarna.
Har ju alkisbänken inte alltför långt ifrån,
så jag får väl fråga var dom får tar i skiten.

Vi mätte lägenhetens alla håll & kanter,
vi kom fram till något som fick mina drömmar
att krossas långsamt.
Ohshieet.
Jag får max plats med en 1,20 säng,
inte en 1,60 som jag hade planerat för.
Well, vad säger man ?
Mitt ögonmått suger!
& käraste Stepho är nog inte superglad över att vi måste trängas i en liten säng.
Men, det är bättre än min 90säng här hemma i Mkp. Right ?

Hursomhelst, något vi redan hatar med mitt val av lägenhet är alla dessa trappor.
3 trappor upp, skruvade & INGEN hiss.
Underbart ? Nja. Syster & mor fick visa sina muskler & kånka upp min älskade TV.
Jag höll upp dörren åt dom, snällt va ?
Dom pustade & stånkade & sa att ja vi ska nog ta hemkörning från IKEA.

Efter en 2rätters på MAX, eftersom jag helt plötsligt har blivit jätteanti donken,
så körde vi hem till Mkp igen.
Mor & jag har gjort en lista  på allt som behöver inhandlas till mitt nya place.
Så imorgon är det uppstigning tidigt ,
& sen gasa på till IKEA.
(det vid kungens kurva, ifall någon skulle komma dit för att säga hej & vara bärhjälp^^)

Nej nu är det dags för att ringa bejben,
uscha kommer inte få träffa dig förrän vi åker .
Well, då har vi ju iallafall 1 hel vecka för oss själva .
Ska bli helt underbart .
Stepho <3

So long fuckers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!