Moffat med frugan & åkt tutande buss

2008-06-21 |22:33:50
Ungefär såhär har min dag sett ut,
 skönt sätt att tjäna pengar på . .  .


Jag stängde det otroligt döda hotellet runt 20.00,
så jag hann med 20.33-bussen.
Men ujuj, vilken scary buss!
Först är tutan helt skum & tutar (!) så fort chaffisen svänger.
Lite småkomiskt , men en aning störande efter ca 5 minuters konstant tutande.
(i-landsproblem eller? )
Sen märker jag också att chaffisen leker rallyförare!
ohmy, jag skojar inte !
Tur att jag var nörd & hade bältet på mig ,
för den nissen körde faen inte sakta eller lagligt heller för den delen.
Han fick bokstavligen tvärbromsa när han skulle svänga,
jag hörde hur gummit på däcken brändes en gång!
ohmy, scary scary .

Well, väl inne i stan mötte jag min lilla fruga ,
(som flyttar till Malta den 2a juli, för att jobba! snyft)
vi såg en liten ankfamilj vid busstationen,
toksöta men däremot kameraskygga.
Så jag tog kort på regnbågen istället;


vi gick & moffade pizza på Citygrillen, yummie.
lite småskoj att vi gjorde det, eftersom vi sen kom på att ingen av oss
ens var sugen på pizza. hah.
kanske var därför båda lämnade hälften.

Frugan skulle hyra film, så jag följde med
& valde två halvdåliga filmer som hon kan somna till utan att skämmas.
Ja, min kära fru somnar ALLTID när hon kollar på film,
betoning på ALLTID.
Jag följer henne hem eftersom hon tillfälligt bor väldans nära mig,
hon lånar Elins lägenhet medans hon är i Japan (!).
Nästan framme utbrister min fru ;
"JÄVLAR! HUR FUNKAR EN DVD?!"

Hahahaa, jaa, vad ska man säga?
Har man aldrig klarat av att se på film utan att somna,
så vet man nog fan inte hur en dvd faktiskt fungerar.
hon är söt min fru,
precis sådär lagom blond .
hon har sina moments.

Nej, nu ska jag hit the säng,
jobba imorgon igen.
då har vi inte några gäster, precis som idag.
oj, längtar . . .


en ursäkt till Stepho ;
okejrå, du kanske har friskat upp mitt
minne de dagar vi har haft månadsdag,
men vafan. detaljer ^^
du är min bejb, det vet jag iaf <3

Kommentarer
Postat av: S

Mycket bättre bejb! ;P



<3

2008-06-22 @ 06:13:46
URL: http://esspe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!