irriterande ungdomar, är jag gammal?

2008-09-01 |18:49:44
jävla ungdomar, sitter jag & tänker medans jag blänger emot 10-15 stycken fjortisar som står mittemot hotellet.
dom röker & dricker 2,25or, waaaowh.
har dom inget bättre för sig undrar jag?
ingenting? kan dom inte ens vara tuffa & hänga någon annanstans än just här i "centrum".
(centrum är att överdriva, vid Ica kanske man ska säga?)
jagmnenar, det ser ut att vara kallt& det blåser ute,
jag skulle mycket hellre ligga hemma i badet eller sängen & bara vara.
men hey, that's just me.

det är säkert jättemysigt & skoj att hänga med sina homies nere vid Ica, skrika, slå på saker & självklart
röka lite utan att dra halsbloss
 ( då börjar man hosta & då märks det ju att dom egentligen inte "kan" röka,´det skulle vara förfärligt ju!).

vad är det jag ser?
sitter jag, som är endast 19 år gammal,
& klankar ner på några som jag också kallar för "ungdomar" ?
vad är jag då? om dom är ungdomar?
är jag en gammal kärring nu?
kanske dags att skaffa rullator & käpp,
som jag kan jaga dom med ?
blir lite smårädd för mig själv faktiskt.

men ändå kan jag inte sluta titta.
bara dom inte rör vildkatterna som brukar hänga där.
då jävlar,då tar jag en stekpanna & går ut!
sådetså. kissar ger man sig inte på.
tur att mina änglar är inne i tryggt förvar.

justja, jag hittade en kattleksak hemma i Mkp
som jag tog med till kissarna.
det är en sån där liten leksaksmus( nej inte SÅN!. . en sån till katter!)
& herremingud vad Kerstin har uttagit ensamrätt på den!
hon är helt galen när hon leker med den,
morrar och håller på. galna kissemiss.
men hey, så länge dom är nöjda,right?

nej, om man skulle  . .ehum, jag kommer inte ens på något jag kan göra? :S
jag vill bara att mina gäster ska komma så jag kan stänga & gå hem.
eller gå? PFFT! idag är jag miljöbov & kör linas pärla till jobbet.
ja,jag skäms faktiskt, jag brukar vara jättenoga med att påpeka för folk att man faktiskt kan GÅ till jobbet.
så körde jag bil idag när jag har max 600meter till jobbet.
pinsamt jag vet. förlåt alla miljöaktivister. förlåt.
får jag rädda mitt rykte lite genom att säga att jag inte gillar att gå hem själv i mörkret?
(spec inte när jag fått veta att en blev misshandlad till döds för något år sen, bara några portar från min)

nej, nu går jag & tar något gott i kylen.
det är som hemma, jag rotar i kylen hela tiden.
bara det att här finns det alltid något man kan käka,
vilket det inte alltid finns hemma. . .
vems fel är det?  -pekar på mig själv-

nej, här blir inga barn gjorda!
byebye äppelpaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!