kock nästa?

2008-09-02 |20:30:15
jag kom till jobbet,
på väldigt bra humör.
(din förtjänst D ;) <3 )

men så säger sasse när jag kommer:
"duuu.. du KAN ju laga mat?"
jag förstår direkt vad han menar & säger något i stil med :
" VA?! ÄR DU DUM I HUVUDET ELLER?!JAG FICK PRECIS G I KÖKSÄMNENA!!"
 efter en dryg och skrattfylld diskussion om hur jag kan lyckad förstöra allt,
så ger jag mig. okejrå, jag tar 7an själv ikväll.
sasse visar hur jag ska fixa maten som förresten var bakad potatis med skagenröra,
inte alltför svårt men ändå! ugnen skulle användas (!)

jag var nervös en stund & när de gästerna som skulle äta kom,
så informerade jag dom snällt om att det var jag som var kvällens kock & att dom fick ha överseende med det.
alla tog det bra och sa att jaa,men det kommer gå jättebra. det var bara en som såg lite småskrämd ut :O.

nu har dom fått mat & sitter där & pimplar lite vin,
småpratar & skrattar lite också.
så, dagens uppdrag är slutfört.

nejförresten, dagens uppdrag, vet ni vad det var?
jo,jag köpte en ny dvd!
(efter mycket tjat från D, att min gamla inte funkar. struntprat, det är bara speciell <3)

nu vill jag bara stänga & gå hem,
har vidrit ont i ryggen . uscha, orkar inte få något skitvirus & blir sjukling igen.

nej, om man skulle. . ehum. . plocka lite disk?
Kommentarer
Postat av: D

jag kan ju inte låta dig komma dit på dåligt humör ;)(a)



<3

2008-09-02 @ 20:41:02
Postat av: mia

fan vad gott med bakad potatis & skagen.. haha ;D Hur mår du annars? puss

2008-09-03 @ 09:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!