What can you do ?

2008-09-29 |08:39:16

Frugans & mitt första intryck var att ja, här kan vi tänka oss att bo.

(den tanken slog oss när vi lunchade på Pytterian i Kungshallen, ujuj ser ni vad koll jag har!) vi åt mumsig mat & drack gott till det, vi tittade på alla människor runtom & tro mig, det var många!

Efter att ha hittat all by ourselves till stan så kollade vi lite i affärer & blev överlyckliga över att det fanns flera st H&M ! Inte bara ett som i lilla Nypan.

När jag tänker efter så fanns det mesta  x 10 typ, helt underbart.

Vi blev kära i varsin parfym på Åhlens, jag gick dit dagen efter för att köpa min.

Men jag hade självklart fått priset om bakfoten så den parfymen får vänta tills jag köper den i taxfree'n när jag & älskling ska till Tunisien.


Efter att ha virrat omkring på stan en stund så äre dags att fika, tillsammans med David & Matilda (frugans sis). Mitt enda krav var kladdkaka & grädde, sen kvittade det var vi gick ungefär. Vi hittade tillslut ett café som inte var alltför fullt & beställde.

Vad säger du biaatchen i kassan " Vi har ingen grädde "

Jag ville ungefär strypa henne x 2.  Men istället tog jag ett djupt andetag & tog kladdkaka OCH en cholkadboll. Hrmpf.


Efter besvikelsen till fika så får vi turbo & skyndar oss att köpa tandborstar + tandkräm (Lilleskutt-tandkräm) , batterier & hårspray. Sen tog vi tunnelbanan (oj, vilka citybrudar vi är!) till Gullmarksplan & där frågade vi om vägen till fryshuset där konserten skulle vara. Vi fick en detaljerad karta av en snubbe som han hade ritat själv , men vi letade oss fram själva istället.

Väl där ser vi en helt okej lång kö, som vi ställer oss sist i ( för vi förstår vad kösystem är, vilket inte alla gör tydligen. En tant trängde sig framför frugan på MQ tidigare på dagen, pöh!) .

Alla måste sitta ner, säger en kvinnlig vakt & vi får slå oss ner & välkomna all urinvägsinfektion, bara för att det inte ska bli trängsel när vi blir insläppta.

När vi sitter där i ca 1 timme så hör vi en grabb i rosa skjorta & stråhatt säga ;

" Ohno, vi kommer bli mosade, till blodiga falafels!"

Fnitter sprider sig, & om du inte förstår varför så är det så att falafels är gjorda på kikärtor, dvs inget blod. Därav det roliga .


När vi väl hade fått komma in & lämnat jacka + väska i garderoben så vare kisspaus, men uscha vad lång kön till tjejernas toa var. Men inte killarnas . .

Vi ställer oss i kill-kön där det faktiskt står ca 7 tjejer till, man får inte var dum.

Konstiga blickar från killarna fick vi stå ut, men så slapp vi ju kissa på oss också.


Konserten med Jason Mraz var helt okej, det var tokvarmt där inne & han sjöng inte wordplay. Det var det största minuset, jag ville verkligen höra wordplay !

Mjamja, 5 av 10 ostbågar .inte mer.


Efter ett litet snabbt ombyte+uppstyling på handikapstoaletten mötte vi David & tog tunnelbanan till vaddetnuhette, för att sen traska till ett ställe där vi tog en fördrink.

Frugan & David shottade också lite, men inte jag inte. Jag är för tuff för sånt.

Resten av kvällen som nu började övergå till natt var ett väldans spring fram & tillbaka & gnäll över dumma fötter. Men också mycket skratt , som alltid med frugan.

Att vi sen förstörde Davids kväll var en annan femma. Vi fick pojkväns-längtan både två & åkte till D i haninge med bussen kl 02.30, där sov vi några timmar innan frugan fik eskort av D tillbaka till bussen, för att sen ta pendeln & tillslut swebuss hem till Nypan igen. Jag däremot, låg kvar i D's säng & myste, tokskönt.

Fick ett par sms från frugan där hon berättar att hon sprang efter en annan tjej till ett pendeltåg, utan att kolla om det var rätt. Typiskt frugan. Men så är hon ju sötast i världen också. Min lilla fru kuu. (ironi!? Jaa ! Neej? )


Hur som helst, helgen var i stort sett bra. Det var skönt att få komma ifrån lite & se lite nytt folk. (eller ganska mycket nytt folk!)


Nu är det återigen måndag & här sitter jag som vanligt & bloggar på jobbet. Skam på mig !

Snart är klockan 9, då stänger jag frullen & får äntligen äta, hungrar snart ihjäl!


  

Över & Ut

Kommentarer
Postat av: carro

Ha en Bra dag!!



Hälsningar

Carro

2008-09-29 @ 08:46:29
URL: http://carrobruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!