Empati tack!

2009-08-25 |14:14:24
jag snorar, hostar & halsen känns som sandpapper(den hårdaste varianten!).
Imorse vaknade jag tidigt, har sovit dåligt hela natten, och snöt ut ungefär halva hjärnan. 
Vi tog Willy & åkte till Coop, där vi shoppade loss för en lagom stor summa,
om man tänker på allt vi köpte. Nu har vi så sjukt mycket mat att vi kan stanna hemma i en hel månad! 
nästan iallafall, mjölken kanske behöver fyllas på. Vi älskar nämligen mjölk, yum! 

D har precis åkt till jobbet (jag blir fortfarande glad varje gång jag tänker på att han har ett, även om det bara är timmar),
och här sitter jag med snorig näsa & hostar like hell.
Svininfluensan sa mamma, men det hoppas jag verkligen inte! Jag passar inte att se ut som en gris, för det gör jag redan ibland. Typ igår när vi åt hamburgare med Erik & Kajsa. då kladdade jag ner hela mig, precis som en griseponka. 

Har fastnat framför tv'n, det går ett program som heter "Förlossningskliniken" på 4an. 
Nyss var det en kvinna som skulle föda & ungen var för stor, så de försökte med allt innan de tog till kejsarsnitt.
Kvinnan var jättenära att dö, hon slutade inte blöda & de fick skicka vidare henne till en mer avancerad operation. 
hu så läskigt, man åker till bb för att föda sitt barn & kanske inte själv kommer levande därifrån.

Nu visar dom provrörsbefruktning, ett par hade försökt få barn i 17 (!) år innan de bad om hjälp! 
17 år!? Det är ju en hel livstid! Nästan iallfall .. 
Hur som, det är så häftigt vad läkare kan göra. De tittade i ett microskåp & såg att de små simmarna åkte in i äggen & sen tryckte dom upp det i kvinnan igen. Det är ju hur häftigt som helst! 
Att man också kan frysa ner ägg, hur coolt är inte det? 

Snart kan man väl beställa barn på postorder, det är bara att skicka in lite simmare & ett par ägg, & vips!
Så får man en postavi att "Nu har  -- (namn) kommit, hämtas på ICA innan den 25" .

Tänk egentligen vad folk tar allt för givet, exempelvis barn.
De allra flesta vill ha barn någongång i livet. 
& alla tar för givet att när man väl vill det så ska det gå lika fort som när man knäpper med fingrarna.
Men icke då, för alla är det inte så minsann. 

Det är så mycket som man bara tar för givet, alldeles för mycket för att jag ens ska orka skriva hälften!

Oj,så himla mycket text det blev nu! 
Tror ingen kommer orka läsa igenom, men om någon nu mot förmodan skulle orka, så applåd till dig!

Nu blir det OC på datorn & kanske ta en tupplur.

Tjing!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!