vecka 15

2009-12-19 |10:47:58


(vecka 15, alltså 14+0)

Du märker säkert inte av det, men bebisen har förmodligen hicka ganska ofta. Den kan hicka innan den kan andas. Bebisen gör inga ljud innan födseln, eftersom luftstrupen är full av vätska istället för luft.

Fast du förmodligen har ökat i vikt med 2,5 – 4,5 kg, så väger fostret bara cirka 70 gram. Det är nu ungefär 11 centimeter långt, från hjässa till rumpa. Nu håller benen på att växa om armarna i längd, fingernaglarna är helt formade och alla leder och lemmar är rörliga. Eventuellt går det att se vilket kön bebisen har med ultraljud nu, eftersom de yttre könsdelarna utvecklats så pass att en ultraljudstekniker kan se dem med lite tur.

Källa

----

I förrgår drömde jag att vi fick vår fina bebis,
& att det var en pojke med massa mörkt hår.
Så nu är jag helsäker på att det är en pojke där inne i magen :)



Kommentarer
Postat av: N I N A svarar

Hehe ja självklart :) Om du mailar mig bilder så kan jag sätta mig ner redan idag :) Maila lite ideer som färg och sånt :)



Ohh, jag drömde också om er bäbis här om natten, det var en pojke, så det blir nog en liten kille :)

KRAM

2009-12-19 @ 11:37:01
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!