Naken eller gömma sig?

2009-02-19 |20:06:49
Jag & D var på badhuset förut idag, simmade några längder. Otroligt skönt må jag säga, även om det kändes i plånboken!
men, det jag började tänka på när vi var där var just "öppenhet". Eller vad man nu ska kalla det. 

när man är i omklädningsrummet och ska byta om, från vanliga kläder till badkläder.
En del drar av sig allting på en sekund, & står där & flashar allt från topp till tå. (En läskig sak är att det oftast bara är tanter över 50 jordsnurr som gör just såhär). Den andra gruppen människor är dom som tar på sig exemeplvis bikinibh'n utanpå den vanliga bh'n för att sedan dra av den vanliga lite försiktigt, så ingen ser något. 

Varför är det såhär? Egentligen är ju alla kvinnor likadant skapta, så varför skämmas? 
Men samtidigt så är det lite tabu att "vräka ut sig" framför någon man inte känner. 

Som när jag sedan kom in i omklädningsrummet igen, när det var dags för mig & D att åka hem igen, gick jag till duscharna. Det står en tant på ca 65+ som duschar. Hon är spritt språngande naken & smörjer in sig med duschkrämen överallt. (betoning på överallt!). Nu menar jag inte att man inte ska tvätta sig, men man kan göra det på två olika sätt.
Ena sättet är som denna tanten, nästan lite vulgärt. Det andra sättet är det som oftaste den yngre generationen gör, lite mer diskret. 

Vad tycker du? Har jag rätt eller fel? 
& vilket typ är du? 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!