IKEA

2009-05-01 |21:12:11
åh herregud,
idag har vi besökt alla gravidas paradis,
eller kanske mötesplats? 
Vi har åkt roadtrip med Kik & Gutt,
detta bjöd dagen på ; 

- Roadtrip med stop på Coop Forum för köp av glass/choklad
- Mycket skratt i bilen
- Vimsig vägvisning till IKEA's ingång, som är skitsvårt att komma till (!)
- En kisspaus innan vi började plocka på oss saker
- Vagnarna är fulla & vi betalar, ca 1000:- 
- Lämna alla saker i bilen (stor bil!)
- Gå in för varv 2
- Äta köttbullar, för det ska man när man är på IKEA
- Gå 2a varvet, ta de grejer vi missade
-Få spontanryck & plocka åt oss en kokosnötväxt/planta
- Betala ca 3500:- i kassan, mindre kul . . . 
- Packa bilen full & har kokosnötsplantan mitt emellan alla 
- Leta oss ut från IKEA's parkering
- Åka till Skopunkten & HM precis bredvid
- Kik & gutt shoppar loss på skopunkten
- Jag & D shoppade upp hans presentkort på HM (bikini,2 x shorts, 1 x skor)
- Åka till Donken DT
-Beställa Mc Flurry
- Knappt hitta tillbaka till vägen igen
-Skrattattacker !
- Motorvägen hem! 
- Kik svänger ut framför en "turkbil" , som därpå tutar & pekar finger
- jag fattar inte först att dom är arga & vinkar glatt tillbaka
- Skrattattack åt Kiks sätt att köra bil
- Håller för näsan / nästan kräkas av en persons äckliga fisar
- Få småpanik när bensinlampan börjar blinka
- Svänger i panik in emot Trosa & tankar
- Köper Loka & tappar korken under sätet & tvingas hålla i flaskan hela resterande resan
- Äntligen Nyköping !
- Blir avsläppta hemma & får hjälp att bära upp grejerna, vilken service!
- Fixar ihop alla grejs
- Tvbänken blev sketasnygg, min D är bäst på att fixa sånt!
- Ätit spagetti & köttfärssås, som inte smakade något trots 2 vitlöksklyftor!


Det har nu blivit mörkt ute & här sitter jag.
Och jag har nyss gjort ett stort fynd!
Eller fynd & fynd, jag har fått en uppenbarelse.
jag låg i soffan & vi hade Spotify på,
så kom det en Kent-låt. 
Så säger jag till D att man hör ju inte vad dom sjunger om man inte verkligen koncentrerar sig,
men att det är skön & lugn musik att bara slappa till. 
Då kollar jag upp deras text till ex Socker,
och vad får jag se? 
OJ, så provoserande texter! 
Dom sjunger om att Jesus suger kuk,
helt galet! 

Japp,detta har jag sett nu.
Bara sisådär några år senare än alla andra förmodligen. 



Kommentarer
Postat av: MarieJane

tack igen :)



hoppas er dag har varit bra.

2009-05-01 @ 21:27:27
URL: http://mariejane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!