gårdagensdramatik

2009-10-09 |06:47:47
oh herre gud säger jag,
med risk för att låta som en gammal tant.
men jag har all rätt att säga så,
pga gårdagen.
jag orkar inte gå in på detalj,
men stress & panik beskriver det rätt bra.
och justja, ordet förlust kan också beskriva gårdagens händelser.

samtidigt som det som hände var sjukt dåligt,
så känns det ändå som ett litet ljus i det hela ,
att veta att vi är ett så jävla bra team här.
vi ställer verkligen upp för varandra,
städ kom ner & hjälpte mig & Emelina.
Saz var helt outstanding & gjorde typ hundrafemtioelva saker samtidigt,
men allting var ändå med högsta klass.

jag är glad att jag jobbar med så bra människor!

--------------------

idag är det äntligen fredag, eller fredjah som jag föredrar.
Jag klunkar early grey-te eftersom de andra smakerna är slut,
men det gör mig ingenting. för det är fredjah!
Imorgon får jag sova ut & sen ska jag & D + hans familj på kalas.
Hans gammelmormor fyller typ 35 (nejdå, så ung är hon inte,men alla kvinnor i hans släkt har en förmåga att få barn sjutk tidigt!), så det ska firas!
God mat & dryck, yey!

Nu kom Städ till jobbet,
så jag ska väl se ut som att jag jobbar!

Tjing!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!