only 31 to go

2009-10-27 |06:22:09
har 34 frukostgäster denna morgon,
3 stycken har kommit ner & smaskar på en varsin macka alt. en skål med fil.
& här sitter jag, trött & mår illa som en tok.

förut så tyckte jag alltid att de som inte åt frukost på morgonen var helt galna,
hur kan man inte äta frukost? dagens viktigaste mål, & det godaste om du frågar mig.
nu har jag själv gått & blivit en sån person.
när jag går upp 05.00 så är det sjukt svårt att få i sig något annat än tandborsten med lite tandkräm på.
Sen känner man hur magen börjar kurra, men jag hinner inte käka något.
(okej,jag orkar inte fixa något)

Så nu sitter jag här, lite smått illamående för att jag är så hungrig.
Kanske ska gå & tjyva ett ägg utan att någon ser?
Kan ju alltid säga "NEJMENOJ! Vilket skitigt ägg! Det ska vi putsa!",
ta ägget & sen inte komma tillbaka med det utan moffa i mig det bakom i diskrummet.
(har det hänt förut undrar ni? Kanske,säger jag..)


Nej, ägg, ge mig ägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!