Pancakes&försök till bekräftelse

2009-10-01 |18:59:29
Jag & D har varit en sväng på Willys,
där jag drog en vits om att det är ju vår lilla Willy som äger den affären.
Hö hö, sa D lite lagom sarkastisk.
Jag förstår inte varför, jag tyckte det var jätteroligt.

Likadant när jag gjorde om en kelly clarkson-låt på radion,
till en smurfversion.
(skitlätt, man sjunger bara smurf istället för vanliga ord)
D såg måttligt road ut & bytte snabbt radiokanal.
Han är säkert bara avundsjuk,
han kan nog inte göra smurflåtar stackarn.
Efter ca 7 dumförklaringar (typ att jag sa att man vurpar med bilen, när jag menade volta..),
så var vi hemma igen. 
Vi var hungriga som vanligt,så vi bestämde oss för att göra pannkakor.
Eller vi och vi, jag gjorde dom.
De senaste dagarna har jag & D inte hunnit vara sådär pirrigt förälskade som vi faktiskt är,
så jag tänkte att jag skulle pika honom lite varje gång han kom & kollade till maten i köket.
D tittade bara till & gick sen ut till tv-rummet till sitt förbannadejävlaäckel tvspel,
som snart borde börja brinna pga överanvändning. 

Jahaja, där fick man för att man försökte vara lite vardagsromantisk!


Jag funderade över att käka upp alla pannkakor själv där en stund,
som straff för att han inte ens gav mig en kram eller ett leende.
Men istället så gjorde jag ett sista försök,
jag tog fram allt konstnärligt och estetiskt med mig och skapade denna otroligt vackra och smått tuffa pannkakstomte!

Vad D sa ?

"åh. . eeh. . vad . . .fin .. "

Jag förstår inte vad han menar?




Kommentarer
Postat av: Fru

Hahah, jag tyckte den var gullig iaf, du hade kunnat göra den till mig:D

2009-10-02 @ 21:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!