Andningslarm?

2010-04-15 |19:31:40
Jag googlade runt lite & poff så hittade jag en sida som handlade om andningslarm.
det är tydligen något man ska/bör ha till sin bebis.
En slags platta som bebisen ligger på, som ska reagera & tjuta om bebisen inte andas som den ska.
själva grundtanken är väl jättebra, men jag vet faktiskt inte vad jag tycker.
Folk har fått barn i alla tider & tyvärr är det så att vissa barn dör pga andnöd.
Samtidigt som det klarar sig enormt många fler barn, bara genom att ha en madrass,täcke & kudde.
Självklart är det jättebra om man har ett andningslarm som kan rädda barnet från hemskheter det här,
men börjar det inte gå lite för långt?
Det finns saker till allt, snart kommer barnet inte kunna krypa en meter utan att man ska ha massa larm & tjofräs som ska skydda dom från allt ont. Jag menar, det finns tillochmed koppel till barn!
Såå. . mja , jag vet inte riktigt. 


jag är väldigt kluven i den här frågan,
så jag frågar er.
Vad tycker ni
är ni för eller emot?
Att lägga ut ca 2000:- på ett andningslarm eller inte?
(jag ska bara påpeka att självklart är 2000:- ingenting om man jämför med sitt barns liv, så ingen hugger på det nu!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!