sammandragningar

2010-04-05 |18:34:02
idag har jag haft enormt många sammandragningar,
även kallade sd om man är en tuffing.
& det försöker jag ju vara, så gott jag kan.
Himla läskigt & häftigt är det iallafall,
när magen plötsligt blir stenhård & spänner som tusan.
Bebisen har varit vild också,
igår kväll låg den & tryckte med huvudet/rumpan emot ena sidan så magen blev helt sne.
Något som D tyckte var himla roligt,
jag också för den delen.
Det betyder ju bara att vår skatt har det bra där inne & det är allt vi vill <3
Dagen har bestått av lite städning,
slängning av sopor & pantning av flaskor,
samt lite inhandling av matgrejs på ICA Maxi. 

Där mötte vi en skum gubbe, som tittade på mig & sa:
"Haha, jamen vad roligt!"
jag, som trodde att gubben hade fått för sig att vi kände varandra,
sa lite försiktigt "Heeeh, jaså?"
Då skrattar gubben & säger:
"Ja, du är ju lika tjock som jag!! HAHAHAH"

Jag blev så chockad att jag bara flinade lite & gick därifrån,
jag hade ju inte den blekaste om vem skumgubben var för guds skull.
Nu tog jag inte åt mig av det, men ändå. 
Är det helt okej att säga så till en vilt främmande människa?
Vad tycker du?
Kommentarer
Postat av: Mulle

Ta upp det där med sammandragningar med din bm tycker jag. det är vabligt med SD men du ska ju inte ha det jätte ofta. Jag blev sjukskriven pga det. Nu säger jag inte att det är så för dig:) men det är alltid bra att ta upp så hon vet. Pussiar <3 Klapp på bäsemagen!

2010-04-05 @ 19:11:13
URL: http://dokiminkxmanda.blogg.se/
Postat av: Tova

Haha, vilken rolig gubbe, fast lite obehagligt läskigt när främmande människor påpekar sånt där...



Åh, jag som längtade efter de där berömda sammandragningarna typ hela sista delen av graviditeten, men kände aldrig av dem förrän när lillen skulle födas typ :P

2010-04-05 @ 22:38:48
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!