Svar på era frågor!

2010-04-14 |16:37:16
Tycker att det var himla få frågor,
men jag svarar väl på dom jag fick som den duktiga märy jag är.

Sandrasäs undrar :
Vad är det för kön på plutten i magen? :D
Svar: Maha, den gubben går inte! Det får allt vara en hemlis lite lite till,
men det kommer nog snart ut eftersom både jag & D har råkat säga benämningen flera ggr.

------------------------------------------
Anonym undrar : 
Hur länge har du och D varit tillsammans?
Var barnet planerat?
Känner du aldrig dig för ung för att bli mamma?
Svar: Jag & D har varit tillsammans i ungefär 20 månader, läste jag i min kalender i morse. Vi firar 2årsdag den 5e augusti, något jag ser väldigt mycket fram emot då vi kommer vara en liten familj.

Bebisen i magen var planerad & efterlängtad till 110 % .

Jag känner mig faktiskt inte alltför mycket som en ung mamma,då jag har uppnått allt jag ville uppnå innan det var dags för barnaskaffande. Mitt mål var att gå klart skolan, ha en bra utbildning, fast jobb, körkort, egen bostad, stadig ekonomi & självklart en person som jag älskar & ser en framtid med. Allt detta har jag, & så mycket mer!
Bebisen kunde inte ha kommit mer lägligt enligt mig.
-----------------------------------
Anonym undrar : 
hur reagerade era familjer på att ni väntade barn?
Svar: Båda våra familjer fick faktiskt reda på det samma dag som vi plussade. Vi resonerade oss fram till att OM något skulle hända, så skulle vi behöva deras stöd & därför ville vi berätta den glada nyheten för dom.
D's mamma+sambo var först ut. De blev jätteglada & sa att dom hade haft det på känn att något sånt var på g.

Mina föräldrar blev lite chockade & mamma fick en tår i ögat, men också dom blev jätteglada. Mamma sa att hon kände sig gammal som skulle bli mormor, men jag vet att hon kommer bli bästa mormorn i världen!

Sist ut, pga avståndet till dom, var D's pappa+fru. Vi hade tänkt berätta det när vi satt ner i lugn & ro, men dom skojade om att vi hade familjebil & "höhö,är det inte dags för sånt snart?" så det var omöjligt att inte berätta det precis då. Dom blev också jätteglada, så alla reagerade väldigt positivt faktiskt. 

---------------------
Tyvärr fanns det inga fler frågor,
men om ni kommer på några fler så är det bara att fråga på!

Vi har precis varit på föräldragrupp, det var mycket roligare idag. Kanske för att herr & fru Snobb inte var där,
kanske för att vi pratade mera den här gången. Vet inte riktigt, men kul var det faktiskt. 
Nästa gång blir på tisdag & då är det besök på förlossningen som gäller!

nu ska jag kika på Sex and the city eftersom D sjönk ner i spelvärlden,
vi hörs lite senare gott folk! 

Tjingeling!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!