Vecka 34!

2010-04-28 |08:53:27
Ojoj, nu börjar nedräkningen på riktigt.
Idag går vi in i vecka 34, alltså 33+0
Om bara 3 veckor så kan skrutten få komma ut,
då slipper vi åka till Etuna för att föda.


Men jag ser ändå helst att bebis stannar där inne tills i juni,
när solen lyser & det är varmt & skönt.



BEBISINFO
Nu väger bebisen ungefär 2 kg och är cirka 44 cm lång. Nu bör bebisen (åtminstone för dig som är förstföderska) göra sig redo inför födelsen genom att vända sig upp-och-ner, så att huvudet pekar nedåt i bäckenet. 

Under de kommande veckorna håller din barnmorska ett öga på bebisens postition – vissa bebisar får för sig att de ska vända sig uppåt igen. 

Din bebis kranium är fortfarande lite mjukt, eftersom benen inte riktigt sitter ihop ännu – delvis för att förlossningen ska bli lättare. Människor föder barn med ovanligt stort huvud i förhållande till mammans bäcken och detta möjliggörs av att huvudet kan tryckas ihop lite under förlossningen. Övriga delar av bebisens skelett hårdnar däremot nu och huden håller på att bli mindre röd och skrynklig. 

Om du är förstföderska, kanske bebisen vänder sig nedåt denna vecka och placerar huvudet mot livmoderhalsen. (Detta händer i ungefär hälften av alla förstagångsgraviditeter.) Om du är omföderska, är det vanligt att detta inte sker förrän sista veckan innan bebisen föds – och i vissa fall inte förrän förlossningen börjar.

källa


EGNA TANKAR
Jag tror fortfarande stenhårt på att bebis vill ut på studenten, den 11 juni.
Enligt rutinultraljudet så är bebis beräknad 16 juni,
& enligt Tittut den 10e juni. 

vilket datum tror du?
Det vore jätteskoj om ni kunde kommentera om vilket datum ni tror på,
så gör jag en snygg liten lista i ett inlägg senare idag. 
Sen får den listan följa med & så får vi se vem som har rätt/blir närmast. 
Skriv vilket datum, kön & vill ni chansa på vikt/längd så är det bara att köra på!

Kommentarer
Postat av: linnéa

jag chansar på;



*runt midsommar, 21 juni ca

*grabb

*50 cm lång & 3297 g.



:-))

2010-04-28 @ 09:53:00
URL: http://linneabe.devote.se
Postat av: N I N A

Jag tror skarpt på min egen födelsedag, det har jag trott hela tiden ;D så jag säger 9 juni :)

2010-04-28 @ 10:08:39
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: N I N A svarar

Tröjan jag har på mig är faktiskt snart 2 år gammal och från Gina T :) Du var ju lite sugen på tunikor som passar din mage. Jag har letat lite på de vanligaste modekedjorna och hittade några. Gjorde ett inlägg om det så det är bara att kika in och se om något passar dig i smaken :)



http://nicaah.blogg.se/2010/april/tunika-till-en-gravid.html



Kramar

2010-04-28 @ 10:40:28
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: marmelad

Marmelad gissar på 13 juni. Kollade just upp det, och då föds bebben på Ainas namnsdag (och Aina var den sötaste tanten på mitt äldreboende) och den kommer ha samma födelsedag som Stellan Skarsgård, MaryKate&Ashley Olsen, Måns Zelmerlöv och sist men inte minst - Stev-O!

2010-04-28 @ 12:02:47
Postat av: 19 år och gravid i vecka 35

SVAR: neej märy det har jag inte, visst den e rund, men jag har ju med fått bristningar på höfterna som jag hatar, sen har jag fått så mycket vatten i kroppen så jag e stor över hela kroppen! :)

2010-04-28 @ 17:03:19
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Fru

Jag tror att skrutt kommer på min och d2s tvåårsdag - 15juni! Men det gör inget då blir det två bra saker på samma sak:D

Kön verkar ju dumt om jag ska gissa på(A)

och jag tror skrutt väger 3540 och är 52 äpplen hög!

2010-04-28 @ 21:09:47
Postat av: D2



19e juni!

200kg och 10 meter lång

!

2010-04-28 @ 21:12:22
URL: http://[email protected]
Postat av: Ida

Jag tror bebis kommer den 18de juni, väger 3256

är 50 lång

och att de är en pojke

2010-04-28 @ 22:33:09
Postat av: N I N A

Måste gissa på kön, längd och vikt också så klart :P



Det blir en pojke på 2982 g och 48 cm lång :)

2010-04-29 @ 15:33:03
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!