dagen, so far

2010-08-06 |16:06:05
vi var på coop bygg & införskaffade lite träpinnar/plankor,
som vi ska göra en tavelram av.
Leo tyckte det var jättekul. .
-------
Just nu sover Leo i sin säng & jag har varit himlans hurtig,
jag har gjort allt det här ;
plockat undan allt skräp i lägenheten,
diskat ett hemskt äckligt diskberg,
lagat mat till D innan han åkte till jobbet,
fixat mat till mig som jag ska käka nu,
plockat upp all ren tvätt från i förrgår,
börjat packa grejer eftersom vi ska iväg hela helgen,
kokat nappar & flaskor,
haft sönder en kopp,
matat Leo,
kliat mig  på armen,
ehm, okej nu börjar det spåra ur lite kanske?
Själva grejen var att jag är duktig, punkt slut.

vår lchf-diet går väl sådär,
D mådde så dåligt av det att han idag dissade den & käkade bröd till frulle samt pasta till lunch.
Jag däremot försöker vara stark & vill ge det en chans till, så min lunch är en sallad med bacon & ägg. 
(vilket är hur gott som helst, så jag lider inte just nu)

Vi var på BVC förut & vi fick himlans massa beröm för hur fin/duktig/charmig/söt vår lilla gris är,
& rackarns vad stolt man blir när man står där & ens son får så mycket beröm.
(jag vet,dom säger så till alla, men det känns speciellt iallafall).
Dom blev helt chockade av att han redan har vänt sig från mage till rygg, duktiga älsklingen!
Leo var en riktigt stor kille nu,han är 7 ½ vecka & han vägde 5900 gram & är 60 cm lång!
Han ligger lite över kurvorna men bvc-tanten var inte orolig eftersom han växer proportionerligt & brås förmodligen på sin pappa & morfar.
hon tyckte också att vi hade gjort helt rätt som gått över helt till ersättning, leo mår hur bra som helst av det & det gör jag också.
Så tummen upp för den egen fri vilja & instinkter för vad som är rätt för ens eget barn!

Nu ska jag kika på en film & äta min goda sallad,
medans lillgrisen sover så sött bredvid.

Ha en underbart bra helg alla där ute!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!