Halvårskontroll

2010-12-17 |09:37:11
Klockan 10.50 är det dags,
då ska jag & Leo vara på Bvc.
det är dags för halvårskontrollen,
plus sprutdags igen! (Hu!)

Jag ska fråga vår bvc-tant om råd när det gäller nätterna här hemma.
Inatt åt Leo 3 ggr & vaknade för att tokgnälla runt 5 ggr,
jag är ett vandrande lik idag.
Tror jag har sovit runt 3 timmar inatt, osammanhängande sömn.

Men nu är det bara att vara pigg & glad,
tvätten snurrar nere i källaren,
Leo har precis fått i sig lite gröt & päronpuré,
& jag har precis svalt sista skeden mannagrynsgröt.

Snart ska jag skutta ner till tvätten & hänga upp den i torkrummet,
sen upp igen för att klä på Leo & sen ska vi nog bege oss.
Lika bra att vara ute i god tid, hatar att behöva stressa.

Vad tror ni Leo väger & hur lång tror ni han är?
Sist, för runt en månad sen, var han 70 cm & vägde 8450 gram.
Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Cornelis

Åh vad söt han är!

Haha jag upptäckte precis en rolig grej. Jag var inne på min kusins facebook (Natalie Timm) och såg att ni kände varandra, eller jobbar med varandra antar jag. Världen är allt bra liten ;)



Kramar från en trogen bloggläsare, haha ;)

2010-12-17 @ 23:10:47
URL: http://annaceciliat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!