Hemsk natt

2010-12-20 |08:36:17
jag är så dödens trött i skrivande stund,
inatt var den hemskaste natten av dom alla.

leo somnade vid 21,
vaknade vid 22 & skrek,
fick ersättning.
Sen vaknar han igen vid 23,
visar att han är hungrig så han fick välling.
klockan 00 vaknar han ännu en gång med GALLSKRIK,
& inget verkar funka.
Jag vaggade, hyshade, pratade lugnt, försökte med nappen & ja, allt.
Men nejdå, det enda som gick var att ge honom MER mat.
Runt 02.30 tror jag vi somnade om ordentligt i sängen, alla tre.
D höll om Leo & han sov, men oroligt.
Resterande del av natten har bestått av gnäll & små skrik,
som har kunnat "försvinna" med hjälp av nappen & närhet till mamma & pappa.

Men usch, jag är ett vandrande lik, på riktigt nu.

Har ringt bvc, så vår bvc-tant ska ringa upp snart.
Jag hoppas hon har något mirakeltips,
för det här funkar inte.
hur ska jag kunna gå tillbaka till jobbet om jag inte ens får mer än 2-3 timmars sömn per natt?

Snälla, föräldrar där ute,
ALLA tips är bra! 
Ös dom över mig,
snälla?
Kommentarer
Postat av: lea

Det låter som separationsångest om han blir lugn av att vara nära er, om det nu är så, så brukar det gå över ganska fort! Googla om det.. det finns massor med bra råd om hur man ska göra för att visa sin bebis att man faktiskt finns kvar trots att man kanske lämnar rummet! Det funkade perfekt på lewis. Hoppas att bvc kommer med ngt bättre än alvedon, ibland är dom värdelösa & ibland super!



Be om barnvakt, någon måste ni väl ha som kan passa leo? Som nu i jul, utnyttja hans pappa eftersom ni inte träffar dom så ofta :-) Det skulle jag göra! Och dom tycker säkert bara det är mysigt att ha lillen hos sig sovandes, och ni kommer ju befinna er i samma hus :-) Lycka till skrutt <3

2010-12-20 @ 09:53:26
Postat av: kasia

hejhej! vilken fin blogg du har!

gillar du smycken?

jag tillverkar egna, därav min blogg!

jewelsbykasia.blogg.se

hoppas du kikar in :)

2010-12-20 @ 15:37:23
URL: http://jewelsbykasia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!