inte en sekund

2010-02-12 |06:36:19
sov jag inatt.
Eller jo, sist jag tittade på klockan så var den runt halv 4,4.
sen måste jag ha slumrat till en timme,
för jag drömde lite.
Drömde så hemskt däremot,
att min pappa dog.

Mamma & pappa är ju i thailandet nu fram till slutet av mars,
så när jag vaknade halvgrät jag & ville bara ringa dom nu på en gång!
Jag tog några djupa andetag & fixade mig,
så åkte jag till jobbet lite extra tidigt & ringde dom.
Åh det var så skönt att höra mammas lugnande röst som sa att allting var jättebra,
dom hade varit i Burma i några dagar & nu var dom påväg hemåt till huset igen.
Skönt, otroligt skönt.
Gudars vad jag saknar dom, mina helt underbara päron! <3

Lillskrutt sparkade hårt en gång inatt,
otroligt spännande & mysigt det där.
Nu på morgonen tror jag att skrutten har vridit & vänt på sig,
det har känts som det i magen iallafall.
Åh, älskade skruttbullesemlan, jag längtar så mycket efter dig!

Idag kommer Nyköpings Hem & byter vår spis,
spännande!
Både D & jag håller tummarna för att vi ska få såna där platta plattor,
ehum vad-det-nu-heter,
men det blir det väl förmodligen inte.
Hur som, ny spis är alltid skoj & det får vi minsann fira ikväll genom att laga lite mat på'n ;)

Nej, nu ska jag ta min andra kopp te,
den första kallnade när jag fixade med salladen till lunchen.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej min alskade trollunge, nu ar tillbaka med nya stamplar i passen, resa spannande vi hade samma guide-kille som pa resan till River Kwai.

Puss pa dig, jag ringer dig ikvall

2010-02-12 @ 12:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!