ringt mvc

2010-02-16 |09:10:59
yes, idag klev jag upp tidigt,
klockan halv 8 för att vara exakt.
Jag ser ut som tant Agda när jag ska resa mig,
& jag känner mig ännu värre.
Fick hur som en telefontid med en barnmorska,
& hon var supergullig.
Hon förstod att jag inte klarade av att jobba med den här ryggen,
så hon bokade en tid med en läkare den 23e,
tills dess tyckte hon att jag skulle sjukskriva mig själv.
Så det lutar åt det nu,
för jag kan knappt plocka ur något ur diskmaskinen utan att det kommer tårar,
det gör så förjävla ont :(
ska hur eller hur försöka ta mig in till staden för att gå till Apoteket & kolla om de har något smärtstillande som man får ta när man är gravid, hoppas verkligen dom har det för jag vill inte knapra Alvedon hur länge som helst.
Nu ska jag försöka ringa mamma på skypen,
usch vad jag saknar henne & pappa.

-----------



Jag funderade lite på det här med Scar,
& varför han har det där ärret över ögat.
Jag pratade lite med D om det nu på morgonen,
& jag kom fram till att han nog blev slagen när han var liten.
Därav ärret & därför är han så himla bitter,
för han var hack-kycklingen(lejonet) & Mofasa var favoriten.
Därför är han arg & därför har han ärret.
Att sen döda sin egen bror & försöka döda sin brorson kanske är att gå lite långt,
men det hade säkert adrig hänt om han hade fått hjälp i tid.
stackars Scar, det var inte lätt för honom.
Ibland har jag för mycket fritid, jag vet.
Kommentarer
Postat av: Mamma

Mamsen langtar ocksa,,,puss till dig och magen

2010-02-16 @ 12:10:03
Postat av: 18 år och gravid

Hur kan du ha så ont i ryggen? Är det barnet som ligger du nerver? Eller väger de ton? De ska ju inte göra det nu i vecka 23 eller?



Krya på dig!

2010-02-16 @ 12:39:17
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: David

Det finns en mycket enkel och logisk förklaring till Scars Ärr.



Backstory



Teenage Scar, then known as Taka, talks to Banzai, Shenzi and Ed

According to the novel series The Lion King: Six New Adventures, Scar's original name is Taka, which is Swahili for "dirt" or "trash". In A Tale of Two Brothers, one of the books in the set, teenage Taka is angry that Mufasa is chosen to be the heir to the throne. He gets even angrier when his father King Ahadi breaks his promise to go hunting with him, choosing to solve the drought problems in the Pride Lands instead. Taka wanders off to talk to Shenzi, Banzai and Ed, who tell him that if Mufasa is made to look like a failure, then he will look good in comparison and take the throne.



Taka then tricks his brother into going down to the waterhole, where a Cape buffalo named Boma is refusing to share the water. The Pride Lands is in a terrible drought and any water there is is precious. Mufasa begins reasoning with Boma, when Taka roars and says that Boma must move by order of the Lion King, or Mufasa will face Boma in combat. Boma charges out of the water at Mufasa. Mufasa escapes to safety with Rafiki the mandrill, but Boma says that his herd will get Taka. Mufasa runs back to find Taka being attacked by Boma's herd. The largest of the buffaloes slashes Taka with his horns, knocking him unconscious. Mufasa leaps in to save his brother and the buffaloes ready themselves to attack again.



Before they can do so, Ahadi appears with a large herd of animals. The herd surrounds the buffaloes and ends the fight. Later on, Rafiki examines Taka and finds a deep cut on Taka's left eye, which cannot be fully healed. Taka then asks that he be called Scar from now on as a reminder of how he foolishly allowed his anger to rule him.



Källa:

http://www.disneyvillains.net/Scar.php

2010-02-17 @ 15:23:43
URL: http://davidlundgren.atspace.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!