10 dagar to go!

2010-01-10 |09:26:16
idag är det BARA 10 dagar kvar till dagen med sort D.
Eller U?
Ultraljudsdagen pratar jag om såklart,
om någon nu kan ha missat mitt tjat.
Imorgon går vi ner på en-siffrigt, ohyes!

Mardrömmarna dränker mig på nätterna,
det är hemskt att drömma såna saker natt efter natt.
Som tur är har jag D precis bredvid mig,
så det är bara att krypa jättejättenära när jag blir sådär rädd.

imorse var det riktigt tungt att gå upp,
hade väldans gärna legat kvar där med d & sovit några timmar till.
Nu är frullen i full gång här på hotellet,
& tro det eller ej, vi har gäster!
3 hela familjer, så nu är det tjo & tjim här.
härligt, att slippa den där jobbiga tystnaden för två sekunder.

idag slutar jag kl 11.30,
blir en kort dag idag.
Jag & d ska nämligen på en visning, en bostadsrätt.
ett renoveringsobjekt skulle jag mer kalla det,
men planlösningen är bra.
Vi får se vad som händer & fötter :)

Tjingeling!
Kommentarer
Postat av: N I N A

Jag förstår din oro. Men allt står säkert helt rätt till :) Jag drömde om dig i natt. Jag var ockaå med barn, det var helt underbart, men sen vaknade jag ... :(



Här nere är det bara bra, vi håller på att planera inför en thailand resa till nästan jul (alltså jul 2010). Det ska bli riktigt kul :) Jag som nästan aldrig varit utanför Sverige :P



KRAM!

2010-01-10 @ 11:04:36
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: N I N A

Hahaha visste du inte det? :D Samma här, har längtat efter barn sen jag var 14 eller nått :) Alltså varför det inte går nu är ju skolan, båda pluggar, och jag vill gärna vara klar innan jag skaffar barn, så jag har fast jobb så barnet kommer till en värld utan ekonomiskaproblem :) Om vi både hade haft fast jobb hade vi skaffat NU!



Ja absolut, väntar på ditt mail ;) Bara maila när du fått u-bilden :)



Vi har tänkt att landa i Bangkok, och sen resa mellan olika öar/städer :) Har inte riktigt bestämt vart än, men vi kommer nog hålla oss runt Bangkok-viken liksom :)



KRAM!

2010-01-10 @ 15:25:50
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: N I N A

Ja usch så lyckligt lottad du är ;) hehe! Vad har jag kvar? hmm.. Utbildning, fast ekonomi, körkort och ja förståss en fast heltids anställning.. :P Men mannen har jag redan ;)



Ja det tycker jag verkligen låter som en bra idé! Mannen sa precis att han ville till Krabi med, så vi kommer nog flyga ner dit antingen i början eller i slutet av resan :) Så det tycker jag vi bestämmer, om vi är där samtidigt, får vi absolut höras :)



KRAM!

2010-01-10 @ 16:55:57
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: 18 år och gravid

Förstår att du är pirrig för ultraljudet, det är en fantastisk känsla, man förstår inte riktigt att det är en liten sådan i en! :D Var lika spänd som du innan det var dags för UL. Ville du veta könet? :) Jag får reda på det imorgon på en privat klinik, de ville ju inte säga på mitt RUL :(



btw, jag ser dig aldrig vara online på msn längre ...?



KRAM KRAM KRAM och puss på bebismagen!

2010-01-10 @ 21:24:43
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: 18 år och gravid

Förstår att du är pirrig för ultraljudet, det är en fantastisk känsla, man förstår inte riktigt att det är en liten sådan i en! :D Var lika spänd som du innan det var dags för UL. Ville du veta könet? :) Jag får reda på det imorgon på en privat klinik, de ville ju inte säga på mitt RUL :(



btw, jag ser dig aldrig vara online på msn längre ...?



KRAM KRAM KRAM och puss på bebismagen!

2010-01-10 @ 21:25:08
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh gud vad spännande med ultraljud, minns hur jag längtade och räknade ned dagarna i somras ;)

nu är jag helt plötsligt i v. 40 och det är snart dags. galet!!



Råkade se ditt inlägg i en annan tjejs blogg där du undrade om sparkar. jag kan bara säga att jag inte kände tydliga sparkar förrän vecka 25 nånting, så det är nog ingen fara :) men som sagt, på UL får man ju i vilket fall se lillen röra sig - riktigt coolt!!

2010-01-11 @ 21:54:27
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!