inte sussa på magen

2010-01-03 |08:13:58
sen några nätter tillbaka så har det blivit himla obekvämt att sova på magen,
det känns skumt på något sätt.
Inatt gick det nästan inte alls, så nu får jag minsann hitta andra sovställningar ;).

En annan sak jag funderade på, läste i aftonbladet igår att svininfluensan är "över",
eller den är inte alls lika kritisk längre.
Jag har ännu inte vaccinerat mig, har inte hunnit eller haft en tanke på det.
Bör man göra det nu eller ska man skita i det helt?
Känns ju helt onödigt att spruta in ett halvt okänt vaccin i kroppen nu när epedemin ändå börjar försvinna?
Läste också att de forskare som gjort vaccinet inte ens själva har tagit det, & det borde ju säga något om det?
Jag är himla kluven faktiskt, jag vill inte spruta i massa grejer i mig som jag inte vet vad det är.

Svårt det där, himla svårt.

---

Självklart är jag på jobbet, godmorgon förresten.
Jag hade en frukostgäst, trodde jag.
Sen tittade jag i nyckelskåpet & ser att gästen inte har kommit,
så jag behöver inte ens dra fram frukosten.
Nu väntar jag tills klockan blir lagom att ringa gästen & fråga vad som hänt,
sålänge dricker jag lite te & äter en macka.

Igår kände D på magen & sa att det var hårt bredvid & nedanför naveln,
det är väl där bullen ligger nu? Eller?
Jag blir så snurrig av all information på internöt, bullen ligger i magen, någonstans.
Punkt slut, haha.
Vi längtar så enormt mycket efter att få känna ett puff, ett sprattel, ett kurr & tillslut en spark.
Det är fortfarande en overklig tanke, att vi ska bli föräldrar.
Vi. Jag & D. Mamma & Pappa. Helt galet.
Det växer en mini-människa inuti min mage , en liten bulle som vi ska ge så enormt mycket kärlek.
Åh, så jag längtar!
Just nu ser jag bara fläskig ut när jag sitter & halvt när jag ligger ner,
men när jag står upp är magen spänd & jag ser faktiskt riktigt preggo ut.

Idag är det bara 17 dagar kvar till Ultraljudet, det ska bli så otroligt spännande!


Oj, en sån lång text haha,
nej om man skulle ta en till kopp te? :)

Tjingeling där ute i snön!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!