twofaceärenskata

2010-01-14 |18:07:08
idag var vi på bankmöte, för att prata om lånelöfte.
det gick nog ganska bra, en himla trevlig bankman hade vi iallafall.
Sen blev det att luncha med bejbsen, åh så mysigt det var!
Ibland saknar man verkligen den gamla goda tiden,
då det var hotellbejbsen mot världen ;).

När jag & d sen kom hem,
efter att vi hade besiktat willy som gick igenom (pju!),
så springer jag in till toan för att tömma blåsan som alltid är överfull numera. .
När jag har gjort mina behov så ser jag twoface ligga i sin kattkorg/säng/bädd(?) som för tillfället är placerad i badrummet då hon tyvärr ofta blir inslängd dit på nätterna pga alldeles för mycket röjande.
jag gosar lite med twoface & märker sen att hon döljer något där bakom sig,
vad kan det vara?
Jo,ett av våra rostfria matskeds-mått!
Den lilla tjyven har alltså hoppat upp på diskbänken & nallat måttet & sen gömt det i sin lilla säng! 
Så nu mera är hon ingen katt, utan hon är en liten skata.
Man kanske skulle låsa in allt silver & allt som blänker.. 

Under fikan pratade vi mycket om bebisar såklart,
kanske inte så konstigt när 3 av 5 tjejer har en bulle i ugnen.
jag känner mig inte lika orolig inför ultraljudet nu,
har känt massa "stickningar" hela dagen faktiskt.
Det är förmodligen inte fosterrörelser men något är det ju,
& det måste vara ett tecken på att allt är som det ska vara? 

nu ska jag ta en sväng till ICA för andra gången idag,
vi glömde nämligen köpa margarin/smör till våfflorna vi ska äta till middag. 
D har fått en ny iphone eftersom hans gamla hade en spricka,
så han är överlycklig & kan inte slita sig från datorn där han nu sitter & ska fixa & dona med sin phonie. 
så jag offrar mig väl för laget & brummar iväg emot ica. 

Tjingeling!
Kommentarer
Postat av: leobaneo

Du behöver inte vara orolig för ultraljudet märy, det kommer gå bra :-) Puss

2010-01-14 @ 19:02:24
URL: http://linneabe.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!