Vecka 18

2010-01-09 |11:47:35
idag går vi in i vecka 18 (17+0),
det är helt galet att det bara är 2 veckor kvar tills vi är halvvägs! 

Nu är bebisen drygt 14 centimeter lång från hjässa till rumpa och väger lite under 200 gram. Bröstkorgen rör på sig vid andning, men i själva verket fylls lungorna av fostervatten istället för luft.
En ultraljudsundersökning görs vanligtvis i andra trimestern (vanligtvis mellan 17 och 19 veckor) för att bedöma fostrets tillväxt och utveckling, titta efter möjliga problem, undersöka moderkakan och navelsträngen och bedöma om förlossningsdatumet är korrekt. Under denna undersökning kan du ofta se din bebis sparka, böja sig, sträcka på sig, rulla runt och till och med suga på tummen. Ta med din partner om det är möjligt och be om flera fotografier.
Källa
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!